تعرفه قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان افزایش یافت

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان:

تعرفه قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان افزایش یافت

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: تعرفه قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان نسبت به سال گذشته چهار هزار تومان افزایش حق بیمه داشته است.

ارک خبربه نقل ازایمنا:محمد گورابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان و نحوه ارایه خدمات به این قشر اظهار کرد: طی سال های گذشته با اجرای طرح بیمه تکمیلی بازنشستگان کشور از خدمات این بیمه استفاده می کنند. امسال قرارداد جدید بیمه های تکمیلی منعقد شده و تا پایان آبان ماه سال آینده اجرا می شود.

وی اضافه کرد: امسال تعرفه قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان نسبت به سال های قبل چهار هزار تومان افزایش حق بیمه داشته است. سال گذشته تعرفه پرداختی برای هر بیمه شده ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان بود که امسال به ۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه افزایش سهم بیمه، توقعاتی را برای بازنشستگان به همراه دارد، اضافه کرد: حدود چهار سال است که در ارتباط با تکمیل درمان مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، قرارداد بیمه درمان تکمیلی را با بیمه های خصوصی منعقد می کند و از زمان انعقاد قرارداد، نقاط قوت و ضعفی که در اجرای این فرایند وجود داشت با همفکری، هم اندیشی و برگزاری جلسات مستمر با شش کانون بازنشستگی بررسی شد.

وی یادآور شد: افزایش تعرفه ها به دلیل خدمات جراحی که بازنشستگان انجام می دهند و سقف آن ۱۰ میلیون تومان بوده افزایش پیدا کرده است و علاوه بر این تعرفه های سمعک و پروتز هایی که دریافت می کنند نیز افزایش یافته است که این افزایش مربوط به داروهایی است که جزو تعرفه بیمه تکمیلی باشند.

گورابی با اشاره به اینکه اکنون قراردادهای کانون با شرکت های بیمه آتیه سازان منعقد می شود، گفت: در قراردادهای تنظیم شده مفاد داروها بین این شرکت‌ها و کانون منعقد می شود و بر مبنای تعرفه های منعقد شده و قرارداد های بسته شده می توانند سقف نسخ را دریافت کنند.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان در مورد گستردگی مراکزی که طرف قرارداد هستند و این خدمات را ارایه می کنند، اظهار کرد: یکی از دغدغه های مستمری بگیران محدودیت و بُعد مسافت مراکز بیمه آتیه سازان بود که با جلساتی که با سازمان تامین اجتماعی انجام شد این مراکز از تعداد ۱۰ مرکز اکنون به  بیش از ۲۵ مرکز افزایش پیدا کرده است. بیمه آتیه سازان در همه شهرستان های استان دارای نمایندگی است و در این زمینه کمبودی نداریم.

وی خاطر نشان کرد: از زمان عقد قرارداد بازنشستگان می توانند در بازه زمانی سه ماهه به کانون های بازنشستگی مراجعه و در ثبت نام بیمه تکمیلی حذف و اضافه افراد تحت تکفلشان را انجام دهند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا