افزایش ۲۵ درصدی کشف مشروبات الکلی در استان

به گزارش ارک خبر: سردار محمدرضا میرحیدری در نشست خبری بااصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در کشور همسایه افغانستان رخ داد و حاکمیت طالبان در این کشور، میزان قاچاق مواد مخدر تحت شعاع قرار گرفته و روند آن کاهشی بوده است.

وی افزود:با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری کشفیات مواد مخدر در استان اصفهان ۱۲ درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: میزان موادی که در این مدت کشف شده بالغ بر ۴۰ تن و ۷۶۱ کیلو گرم بوده که به تفکیک حدود ۳۲ تن تریاک، ۱ تن مرفین، ۲۴۳ کیلو هروئین، ۵ تن حشیش و سایر مواد مخدر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ایام پایانی سال در شهرهای هدف برخورد قاطع با خرده فروشان در صدر برنامه‌ها قرار دارد و دستگیری آنها در دستور کار است، افزود: دستگیری معتادان ۴۶ درصد و برخورد با خرده فروشان ۱۱ درصد افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: جرایم خشن در استان در ۱۰ ماهه امسال ۴۲ درصد کاهش یافته است. با کاهش ۷ درصدی قتل در استان نسبت به سال گذشته و آمار قتل‌ها در این مدت کاهش یافته و دو رقمی شده و ۹۸ درصد نیز کشفیات در این حوزه افزایش یافته است.

سردار میرحیدری تصریح کرد: برای بهبود شرایط استان در چهارشنبه پایانی سال که باعث نگرانی می‌شود، برخورد با قاچاق، خرید و فروش و توزیع مواد محترقه را تشدید خواهیم کرد زیرا هر ساله شاهد قربانی شدن اطفال و نوجوانان هستیم و لازم است خانواده‌ها نیز از فرزندان خود مراقبت کنند.‌

او اضافه کرد: علاوه بر دستگیری آنان و برخورد جدی نسبت به شناسایی عاملان فروش، در صورت آسیب به شهروندان در این ایام، توزیع کنندگان و فروشندگان نیز به عنوان معاونت در این حوادث شناسایی خواهند شد و در زمینه جبران خسارات باید پاسخگو دستگاه قضا باشند

وی تصریح کرد: با دستگیری قاچاقچیان کالا در ۱۰ ماهه امسال ۳۲ درصد افزایش یافته است و شمار پرونده‌های تشکیل شده امسال در حوزه قاچاق کالا رشد ۴۵ درصدی داشته است.

سردار میرحیدری همچنین از کاهش نزاع و درگیری در استان اصفهان به ویژه در چهار ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: با وجود کاهش ۸ درصدی نزاع و درگیری در استان اما همچنان آمار بالاست که بخشی به دلیل مشکلات اقتصادی و کاهش آستانه تحمل مردم در همه‌گیری کرونا است.

او با اشاره به اینکه دستگیری دسته جمعی پنج درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: کاهش آمار نزاع و درگیری در استان نیازمند فرهنگ سازی است زیرا اولویت اول ما استقرار امنیت و آرامش در جامعه است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه با مخلان امنیت مردم قاطعانه برخورد می‌کنیم، اضافه کرد: از این پس برای افرادی که دارای پنج سابقه تخلف باشند پرونده‌های ویژه تشکیل می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با توجه به اینکه تاکید ما شناسایی و برخورد با قاچاقچیان کالا بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۷۹ درصد و بالای ۱۰۰ میلیون ۴۷ درصد در سال جاری افزایش یافته است، ابزار داشت: انتظار داریم شهروندان در صورت آگاهی از وجود انبارهای احتکار و قاچاق در محلات و حاشیه‌های شهر را به شماره ۲۱۸۲۴۸۰ ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان اطلاع دهند.

و همچنین با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی کشفیات مشروبات الکلی در استان، گفت: شمار تولیدکنندگان مشروبات که با آنان در ۱۰ ماهه امسال برخورد شده حدود ۲۳ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تولیدات مشروبات الکی آثار زیان‌باری برای سلامتی مردم دارد، افزود: در یک مورد که به تازگی کشف شد، در شرایط بد و در چاه فاضلاب تولید مشروب داشتند.

سردار حیدری با بیان اینکه آمار سرقت از اماکن همچنان بالاست، گفت: انتظار می‌رود در این زمینه باید ساماندهی ضایعات و خریداران که تقاضا برای فروش این ضایعات را دارند افزایش و کنترل کرد و از سوی دیگر شهرداری و نظام مهندسی نیز باید به بهبود شرایط و ضوابط برای ساختمان‌های در حال احداث تمهیداتی بیاندیشند که مصالح ساختمانی در دسترس سارقان قرار نگیرد.

خبرنگار:علیرضاهژبری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا