شورای پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی به موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده توجه جدی داشته باشد

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دغدغه مسئولان نسبت به نوسازی بافت فرسوده باید بیش از مردم باشد، گفت: کارگروه کالبدی و زیربنایی شورای پدافند غیرعامل استان باید به طور جدی به این مساله بپردازد.

به گزارش ارک خبر،عابدین خرّم در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی مسکن در بافت فرسوده است و در این خصوص چندین سرمایه‌گذار نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با تاکید بر توجه ویژه به بافت فرسوده تبریز، افزود: با اعتبارات دولتی در بخش مسکن نمی‌توان موفقیتی به‌دست آورد و باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بهره‌مند شد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: موضوع جابجایی ساکنان حاشیه‌نشین تبریز که در مناطق پرخطر سکونت دارند، بسیار مهم است و با وجود تعیین مکان مناسب برای جابجایی، به دلیل ناهماهنگی بین شهرداری و پیمانکاران، پروژه آغاز نشده که باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم انجام شود.

وی همچنین گفت: معابر و مسیرهای ورود و خروج شهر تبریز یکی دیگر از گرفتاری‌های اساسی در زمان‌های بحرانی چون زلزله و آتش‌سوزی است که باید اقدامات لازم برای رفع این مشکل انجام شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، خرّم با تاکید بر اینکه پیوست پدافند غیرعامل باید برای تمامی پروژه‌های حساس و مهم تهیه شود، اضافه کرد: تهاجم‌های سایبری یکی از مسایل اصلی کشور است که باید نسبت به آن طرح مقابله‌ای داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا