صنعت فرش هویت و اصالت آذربایجان شرقی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت اولویت دهی به مزیت‌های بومی تولیدی در استان، صنعت فرش را هویت و اصالت آذربایجان عنوان کرد.

به گزارش ارک خبر،صابر پرنیان در دیدار با اعضای اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های مختلف حوزه‌ی فرش استان، رفع عملی موانع تولید و صادرات در صنعت فرش که ثروت ملی ایران به‌ویژه آذربایجان شرقی است را اقدامی تحول آفرین در اشتغالزایی و تقویت تولید ملی برشمرد و اظهار کرد: باید از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، جامعه دانشگاهی به‌ویژه دانشکده فرش استان و صاحب‌نظران و بزرگان فعال در حوزه‌ی فرش اعم از طراحان، رنگرزان، تولیدکنندگان فرش دستباف، بافندگان روستایی و شهری و صادرکنندگان در مسیر ثروت آفرینی و اشتغالزایی استان بهره لازم را ببریم.

وی، تقویت صنعت فرش را در گرو نگاه نو و تحول در تمامی بخش‌های این حوزه ارزشمند ملی دانست و ادامه داد: با احصاء و دسته بندی دقیق مسائل می‌توانیم براساس اولویت بندی به سمت رونق تولید، صادرات، برندسازی، تامین مالی جهت تامین مواد اولیه و تولید و فروش گام اثربخشی برداریم.

راهکارهای تقویت صنعت فرش آذربایجان‌شرقی بررسی می‌شود

رئیس اداره فرش استان نیز در ادامه این دیدار ضمن ارائه بخشی از اقدامات کمیته فرش استان گفت: کلیه‌ی اقدامات تخصصی در ارتباط با صنعت فرش دستباف با هماهنگی کمیته فرش انجام می‌شود و در جلسات ماهانه کمیته مسائل پیرامون این صنعت بومی بررسی و ارزیابی می‌شود.

علی سلیمانی ادامه داد: همچنین در کارگروه فرش استان نیز که به صورت فصلی برگزار می‌شود راهکارهای تقویت فرش استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، رئیس اداره فرش استان با اشاره به ثبت جهانی فرش دستباف تبریز در سال ۲۰۱۵، افزود: با حمایت واقعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت فرش و تکیه بر توانمندی‌های موجود در استان از نظر نیروی انسانی ماهر و متخصص و طراحان برجسته می‌توانیم اهداف صادراتی را محقق ساخته و به بازارهای جهانی راه پیدا کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا