اولین مرکز «صلح و سازش» محلی آذربایجان شرقی در محله خلیل آباد تبریز افتتاح شد

با پیگیری‌های دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله خلیل آباد تبریز و همراهی معاونت پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری آذربایجان شرقی، اولین مرکز صلح و سازش محلی استان در محله خلیل آباد تبریز افتتاح شد.

به گزارش ارک خبر،حسن سامع نصایح، معاون مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در مراسم افتتاحیه این مرکز که با حضور نمایندگانی از دادگستری استان و اعضای شورا یار محل برگزار شد، به تشریح اقدامات دفاتر تسهیلگری استان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخت.

وی،  انتخاب محله خلیل آباد به عنوان اولین مرکز صلح و سازش در استان را مایه خرسندی عنوان کرده و بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های متنفذین و ریش سفیدان محلی تاکید کرد.

در ادامه حسین قربانی، معاون قضایی و سرپرست شوراهای حل اختلاف استان، با اشاره به جایگاه ارزشمند عدالت ترمیمی، گفت: بانیان صلح و سازش محلی که اغلب از بزرگان، ریش سفیدان و افراد اثرگذار محلی هستند، نقش ارزشمندی در راستای کاهش حجم پرونده‌های حقوقی و کیفری به مراجع قضایی دارند.

وی، افتتاح این مرکز را گامی برای ترویج جایگاه حل اختلاف در سایه عدالت ترمیمی و حل و فصل دعاوی به صورت صلح و سازش عنوان کرد.

در ادامه، پورحمزه، مدیر دفتر تسهیلگری خلیل آباد تبریز، به تشریح خلاصه‌ای از اقدامات دفتر در راستای خدمت به ساکنان این محله پرداخت.

بر اساس این گزارش، شورای حل اختلاف بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۱۸۱ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، با هدف کاهش طرح دعاوی در محاکم دادگستری و ترویج فرهنگ صلح و سازش تاسیس یافته است.

شورای حل اختلاف برخلاف گذشته که به دنبال افزایش مشارکت مردم در حل و فصل اختلافات و صلح و سازش بود، امروزه با هدف صلح و سازش میان اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی زیر نظر قوه قضاییه فعالیت می‌کند.

به گزارش ایسنا، در انتهای این مراسم، احکام منتخبین شورایار محلی محله خلیل آباد اعطا شد.

اولین مرکز «صلح و سازش» محلی آذربایجان شرقی در محله خلیل آباد تبریز افتتاح شد

اولین مرکز «صلح و سازش» محلی آذربایجان شرقی در محله خلیل آباد تبریز افتتاح شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا