*تصویب طرح صیانت باطل اعلام شد* نوشته محمد اشراقی

 

 

گویا طرح صیانت تصویب شده در مجلس، توسط هئیت رئیسه مجلس باطل اعلام شده است. باور این است که عده ای از نمایندگان بجای پرداختن به مشکلات مهم و حاد کشور متاسفانه، به دنبال شبه مشکلات می روند و در پی مصوب کردن طرح های فرعی و غیر مهم برای مردم هستند. ولی ظاهرا هئیت رئیسه مجلس هوشیارتر است و به مضرات طرح صیانت پی برده و نسبت به ابطال آن اقدام نموده است. بجاست اگر هئیت رئیسه و نمایندگان آگاه مشکلات مبتلا به مخلتف مردم، کشور و دولت را در مدتی معلوم بررسی، کارشناسی و اولویت بندی و شناسایی نمایند. اگر اینگونه باشد دیگر، اوقات نمایندگان و لایه های  سازمانی مجلس که روزانه میلیون ها تومان هزینه دارند در اموری چون طرح صیانت به هدر نمی رود.

* نتابج استراتژیک جنگ اوکراین

شدت جسارت و اقدام جنگ افروزانه  روسیه در شروع و ادامه جنگ اوکراین نشان از ملایمت خطرناک و بیش از حد غرب دارد. روسیه در این جنگ می خواهد از پیوستن اوکراین و بعضی کشورهای اروپایی دیگر، از جمله سوئد و نروژ  نیز جلوگیری کند. خسارت محدود و دارای اهداف سیاسی و نظامی ویژه مرزی بی شک، می تواند در آینده نا محدودتر  و خطرناک تر نیز بروز کند. یعنی روسیه دارای اراده گسترش تصرفات و سوابق تهاجم و تجاوز های متعدد، می تواند در آینده چندین کشور همسایه و منطقه ای دور و بر و حتی جهان را نیز مورد تهدید قرار دهد. اگر چنین اتفاقی پیش آید،  فاجعه بین المللی رخ خواهد داد.  مسیر حرکت سیاسی و نظامی روسیه در جنگ کنونی اوکراین، از نقشه های تاکتیکی و استراتژیکی مشخصی حکایت می کنند. این نقشه ها در غیاب نقشه های تاکتیکی و استراتژیک، اروپا، ناتو و آمریکا بخوبی عمل می کنند و به ثمر می رسند. می توان گفت طبل جنگ بین المللی وسیع و شدید دیگری به صدا در آمده است. باور این است که بی جوابی به اقدامات بی پروا و خسارت بار، باعث ازدیاد جسارت جسوران می شود. امید است روسیه در قبال سیاست های توسعه طلبانه اخیر و جاری خود، عکس العمل های مناسبی از سوی مردم و دولت های درگیر و سایر دول جهان و سازمان ملل دریافت کند. درغیر اینصورت بروز و گسترش جنگ ها و تشنج های بیشتر در منطقه و جهان غیر محتمل نیست. مضافا اینکه حتی ممکن است بعضی از سیاستمداران مشتبه، از روند تخاصمات فعلی بدشان نیاید ولی باید گفت که حتی جنگ مفید هم در نهایت مضراست.

* ضرورت تصاحب مس سونگون 

مسئله شرکت مس سونگون به عنوان شرکتی که در استان کرمان  شکل گرفته ولی معادن استان آذربایجان شرقی را بدون کوچکترین درآمدزائی به استان محل استقرار معادن مورد استحصال خود (آذربایجان شرقی) مورد بهره برداری قرار می دهد.

قابل تآمل است که چرا مسئولین استان، در حل معضلات مربوط به محرومیت شهرهای سونگون، ورزقان، اهر و تبریز از در آمدهای کلان معادن مس سونگون و عدم موافقت شرکت مس سونگون نسبت به قبول مالکیت باشگاه تراکتور نمی خواهند یا نمی توانند کاری قاطع انجام دهند. در نتیجه این بی اقدامی مدیریت استان نمایندگان استان و وزارت ورزش و ارگان محلی آن، تیم فوتبال پر طرفدار همردیف استقلال و پرسپولیس تراکتوردرحال حاضر بلاتکلیف است و انواع بی نظمی ها را تجربه می کند. معلوم نیست  چرا رشد خوب  ۳٠ ساله تیم تراکتور  نمی تواند مسئولین را به گرفتن تصمیمات روشن و بزرگ و مفید به حال تیم تراکتور اتخاذ نمایند؟!

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا