آیا تبریز سال ۱۴۰۰ را بدون شهردار تمام‌ می کند؟

قصه انتخاب شهردار تبریز گویا سر درازی دارد و حالا حالاها قرار نیست کلید شهر به آقای شهردار تحویل داده شود.

به گزارش ارک خبر،س از استیضاح و برکناری عباس رنجبر، گزینه‌های مختلفی برای تصدی‌گری بدلیه تبریز مطرح شد و از جوانان جویای نام گرفته تا سالمندان برای این پست معرفی شدند.

غربال شورای شهر از اسامی نه چندان مطرح به سه گزینه اکبر غفاری، یعقوب هوشیار و مظفر سلیمانی رسید. که به غیر از غفاری بقیه از مدیران مجموعه شهرداری بودند. اکبر غفاری در ابتدای کار چون اجماعی بین اعضای شورا نمی‌دید، کنار کشید و یعقوب هوشیار، هوشیارتر از آن بود که در دام بی‌تدبیری شورا بیافتد.

مظفر سلیمانی، مرد همیشه مطرح شهرداری نیز تا دقیقه نود حاضر ماند و پس از طرح نامه هفت عضو شورا مبنی بر کاندیداتوری سعید شریف‌زاده گزینه جدید شهرداری تبریز، به یکباره و پس از تنفس نیم‌ساعته اعضای شورای شهر ، انصرافش را اعلام کرد، حال تبریز ماند و سری بی‌کلاه!

پشت پرده این اتفاقات نیز جالب است؛ روح‌الله رشیدی که تا یک روز قبل در مصاحبه با رسانه ها عجله‌ای در انتخاب شهردار جدید نمی‌دید، پس از ورود و اظهار نظر استاندار مبنی بر ثبات در مدیریت شهری، در جلسه امروز خواهان رأی‌گیری برای شهرداری شریف‌زاده شد.

فارغ از عدم انتخاب شهردار در ۱۵ اسفند ، در روز درختکاری مدیران شهرداری در روزی که شهردار نداشتند و در حالیکه هزاران اصله نهال در سرتاسر کشور کاشته شد شاید اگر کلید دار شهر حالا حالاها انتخاب نشود باید خود را آماده روزهای بی مدیر و بی شهردار کنند، روزهایی که چه بسا برای شورای شهر و شهرداری پر تلاطم باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا