معرفی تبریز به عنوان قطب سرمایه گذاری منطقه

شهردار تبریز گفت: تلاش می کنیم با برگزاری کاربردی همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز این شهر را به عنوان قطب سرمایه گذاری درمنطقه معرفی کنیم.

به گزارش ارک خبر،یعقوب هوشیار در دیدار با محمود حیدری، مدیرکل شرق اروپا و مدیترانه وزارت امور خارجه به برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳، در آبان ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای و ایرانیان ساکن در این کشور علاقه زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران به خصوص تبریز و استان‌های همجوار ترکیه به دلیل اشتراکات فرهنگی دارند و این همایش سرمایه‌گذاری می‌تواند گشایشی در کل کشور ایجاد کند.
هوشیار تبریز را به نوعی قطب معنوی منطقه دانست و تصریح کرد: این فرصت در سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده که امیدواریم با برگزاری چنین همایش‌های تخصصی جایگاه واقعی تبریز احیا شود.
شهردار تبریز همچنین افزود: در راستای معرفی هرچه بیشتر همایش علاوه بر برگزاری پیش‌همایش استانبول و دیدار با چندین سفیر از کشورهای اروپایی، در کشور امارات و شهرهای خواهرخوانده تبریز از سفرای خارجی میزبانی و همایش را معرفی خواهیم کرد و با سازمان‌های بین‌المللی همچون یونسکو و دیگر نهادهای بین المللی نیز هماهنگی لازم انجام می‌شود.
محمود حیدری، مدیرکل شرق اروپا و مدیترانه وزارت امور خارجه نیز در این دیدار برگزاری این همایش را اقدام شایسته ای در راستای شکستن فضای رکود سرمایه گذاری در ایران دانست و گفت: این اداره کل آماده است هماهنگی‌های لازم با سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها را جهت تسهیل برنامه‌های همایش، در حوزه مأموریتی خود انجام دهد.
وی افزود: در گذشته ارتباطات اقتصادی تبریز و ایران با ترکیه پررنگ‌تر بود و سرمایه گذاری‌های خوبی از دو طرف صورت گرفت از طرف ایرانیان مقیم ترکیه و سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای ایران انجام می‌گرفت، در حال حاضر نیز شهرداری تبریز می‌تواند از این ظرف کنسولگری‌ها استفاده کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا