ضرورت برخورد قاطع با عاملین قطع درختان

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار برخورد با عاملین قطع درختان شد.

به گزارش آذرانجمن،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در آیین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری در مجموعه تفریحی گردشگری عینالی، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت اباعبدالله‌الحسین و گرامیداشت روز پاسدار اظهار کرد: امیدوارم همه ما در هر منطقه‌ای که زندگی می‌کنیم، یک درخت بکاریم و با متخلفان و کسانی که درختان را قطع می‌کنند، برخورد کنیم.

وی افزود: جنگل‌های ما در سال‌های گذشته شاهد برخی تخلفات مبنی‌بر قطع درختان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بیان کرد: همانطور که به کاشت درخت اهمیت می‌دهیم، سازمان‌های ذی‌ربط باید مانع قطع درختان بشوند.

وی یادآور شد: زندگی سالم در سایه محیط زیست سالم است و امیدوارم همه‌ی ما بتوانیم برای شادابی محیط زیست قدم‌های مثبتی برداریم.

امام‌جمعه تبریز از مجموعه شهرداری تبریز، سرپرست شهرداری و اعضای شورای شهر که به امر درختکاری اهمیت می‌دهند، قدردانی کرد.

افزایش سرانه فضای سبز، هدیه‌ای ارزشمند برای آیندگان است

سرپرست شهرداری تبریز نیز در این آیین گفت: هرچقدر سرانه فضای سبز تبریز را افزایش دهیم، می‌توانیم برای آیندگان هدیه‌ای ارزشمند بر جای بگذاریم.

مهدی یوسفی اظهار کرد: در هفته‌ی درختکاری بنا داریم که اقداماتی در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهر انجام دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به آلودگی هوا و وضعیتی که از این لحاظ در شهر داریم، مجبوریم که سرانه فضای سبز شهرمان را افزایش دهیم و به موضوع درختکاری به عنوان تصفیه کننده هوا نگاه کنیم.

سرپرست شهرداری تبریز بیان کرد: هرچقدر سرانه فضای سبز را افزایش دهیم، می‌توانیم برای آیندگان هدیه‌ای ارزشمند داشته باشیم و با رساندن سرانه فضای سبز به سطحی بالا، می توانیم از باغشهر گذشته تبریز یک یادگاری به جا بگذاریم.

وی افزود: امیدواریم که بتوانیم این کار را به خوبی انجام داده و آن را ادامه دهیم. همچنین در نظر داریم با هماهنگی و همکاری شورای شهر، پارک‌های محله‌ای ایجاد کنیم و فضای سبز را روز به روز افزایش دهیم.

یوسفی در خصوص سرانه فعلی فضای سبز تبریز گفت: آماری که اعلام می‌شود معمولا متفاوت است و حریم و محدوده شهر را نیز محاسبه می‌کنند اما با این حال تلاش می‌کنیم تا سرانه فضای سبز را در زمان مسئولیت خود افزایش دهیم و تنفسگاهی برای شهروندان باز کنیم.

وظیفه داریم شهر خود را به شکل بهتر به نسل‌های بعدی تحویل دهیم

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این آیین گفت: درختکاری یکی از اقداماتی است که می‌تواند شهر ما را به شکلی زیباتر به آیندگان تحویل دهد.

رسول برگی اظهار کرد: یکی از مواردی که در دین ما به آن توصیه شده، درختکاری است؛ درختکاری یک سنت حسنه، صدقه جاریه و باقیات الصالحات است که در نتیجه آن انسانها می‌توانند سالها از سایه، میوه و یا هوای ایجاد شده از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: بر اساس احادیث و روایات، کاشت درخت ارزش زیادی دارد و درخت و سرسبزی و منابع طبیعی که شادابی می آورد و جامعه از آن به لحاظ میوه، زیبایی و اکسیژن بهره می‌برد، دارای اهمیت است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: امروز ما وظیفه داریم شهر خود را به شکل بهتر به نسل‌های بعدی تحویل دهیم و در این راستا درختکاری یکی از اقداماتی است که می‌تواند مکان فعلی ما را به شکلی زیباتر به آیندگان تحویل دهد.

وی افزود: امروز برابر با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، در مراسم درختکاری در پارک باغشمال حاضر شدیم تا به شکل نمادین نشان دهیم که همه ما به موضوع درختکاری اهمیت می‌دهیم و برای زیبایی شهرمان قدم برمی‌داریم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی امام جمعه تبریز، اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری تبریز و فرماندار تبریز در مجموعه عینالی اقدام به غرس نهال کردند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا