مراکز موساد در اربیل هدف حمله موشکی قرار گرفتند

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در اربیل عراق در ساعات اولیه امروز و هدف قرار گرفتن چندین مرکز متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ارک خبر،رسانه‌های خارجی می‌گویند دستکم ۶ موشک از خاک ایران مناطقی در اربیل عراق را هدف قرار داده‌اند. به گفته منابع غیررسمی، این حمله حدود ساعت ۱:۲۰ بامداد رخ داده است.

منابع محلی اعلام کردند دقایقی پس از نیمه شب، صدای انفجار‌های مهیبی در اربیل عراق شنیده شد و ده‌ها انفجار این شهر را لرزاند.

شبکه خبری المیادین هم به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد اطلاعات اولیه نشان می‌دهد پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل هدف حمله چند موشک قرار گرفته است.

مقامات آمریکایی در گفتگو با رسانه‌ها هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق یا کنسولگری این کشور در اربیل را در این حملات انکار کرده‌اند. در این میان، برخی منابع خبری از جمله صابرین نیوز گفته‌اند دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) در اربیل مورد حمله قرار گرفته‌اند.

چندین مقام آمریکایی به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند حمله موشکی ایران احتمالا به تلافی حمله هوایی روز دوشنبه اسرائیل به حومه دمشق بوده که در آن دو نیروی سپاه پاسداران جان خود را از دست دادند.

یک مقام آمریکایی دیگر که نخواست نامش فاش شود نیز به خبرگزاری رویترز گفته حمله موشکی رخ داده به اربیل از خاک ایران انجام شده است.

خبرنگار الجزیره گزارش نیز داد این حمله موشکی، ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل واقع در جاده «صلاح الدین» را هدف قرار داده اما یک مقام دولتی آمریکا اعلام کرد هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد کنسولگری آمریکا در اربیل هدف حمله موشکی دیشب بوده است.

همزمان با حملات موشکی در اربیل، صابرین نیوز از پرواز شدید هواپیماهای آمریکایی‌ها در آسمان این منطقه خبر داد و اعلام کرد گیرنده‌های سامانه ناوبری نظارتی ADS-B در حریم هوایی اربیل که در زمینه ترافیک هوایی تخصص دارد متوقف شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا