۶۵ درصد ظرفیت هتل‌های آذربایجان‌شرقی پر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: طبق آخرین آمار تاکنون ۶۵ درصد ظرفیت هتل‌ها و اماکن اقامتی این استان برای تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ پر شده است.

به گزارش ارک خبر،،آقای حمزه زاده گفت: مجموع هتل و هتل آپارتمان‌های ستاره دار آذربایجان شرقی ۷۳ باب با تعداد ۱۴ هزار تخت استاندارد است.

از این تعداد پنج هتل پنج ستاره آماده ارائه خدمات به گردشگران خارجی و داخلی است.

برنامه ریزی و تمهیدات ویژه ستاد خدمات سفر آذربایجان شرقی برای تعطیلات نوروزی اتخاذ شده است.

طبق تصمیمات این ستاد و ستاد مقابله با کرونا هیچ ممنوعیتی برای سفر به این استان در نوروز ۱۴۰۱ وجود ندارد و فقط محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.

بر همین اساس از ابتدای بهمن ماه تمامی کمیته‌های ۱۱ گانه تخصصی ستاد خدمات سفر آذربایجان شرقی فعال شده و برنامه‌های مختلف و متنوع برای استقبال از میهمانان نوروزی در ۲۱ شهرستان استان تدارک دیده شده است و استان آمادگی کامل برای پذیرایی از میهمانان و گردشگران نوروزی را پس از سه سال وقفه کرونایی دارد.

تعداد گردشگران خارجی ورودی به آذربایجان شرقی تا پیش از شیوع ویروس کرونا ۴۵۰ هزار نفر بود.

با توجه به احتمال افزایش حجم گردشگران داخلی و خارجی در دوران پساکرونا، هدف میان مدت آذربایجان شرقی در جذب گردشگر، یک میلیون نفر تعیین و تعریف شده است.

آسیب کرونا به صنعت گردشگری آذربایجان شرقی بسیار وسیع است.

طبق بررسی‌ها و برآورد‌های علمی و میدانی صنعت گردشگری استان طی دو سال اخیر افزون بر پنج هزار میلیارد تومان ضرر دیده است.

این رقم خسارت مستقیم به صنعت گردشگری استان بوده است که اگر خسارت‌های غیرمستقیم را در نظر بگیریم، ارقام سنگینی را شامل می‌شود.

توجه به سرمایه گذاری و جلب مشارکت بخش خصوصی  یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی و مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی است.

در این راستا گام‌های مثبت و بسیار مهمی برداشته شده است.

امسال در حوزه صدور مجوز‌های سرمایه گذاری نسبت به پارسال ۳۰ درصد رشد داشته ایم که با توجه به شرایط سخت کرونایی، آماری بسیار قابل توجه به شمار می‌رود.

حجم سرمایه گذاری در بخش زیرساختی صنعت گردشگری آذربایجان شرقی  ۱۳ هزار میلیارد تومان است که تعداد ۹۲ عنوان پروژه را شامل می‌شود.

توسعه صنعت هتل سازی و توجه به کیفیت بخشی به اماکن اقامتی آذربایجان شرقی  از اولویت‌های مهم گردشگری استان است.

در این راستا فعالیت‌های مناسبی در حوزه سرمایه گذاری برای ساخت و تجهیز هتل و هتل آپارتمان و نیز استانداردسازی آن‌ها در ۲ سال اخیر و با شیوع کرونا صورت گرفته است.

در حال حاضر تعداد هتل‌های ۵ ستاره تاپ آذربایجان شرقی از استان‌های اصفهان و فارس بیشتر است.

دکمه بازگشت به بالا