۴۲۳ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی راه اندازی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان شرقی از راه اندازی 423 واحد صنعتی طی 11 ماه گذشته با سرمایه ای بالغ بر چهار هزار و 744 میلیارد تومان در استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،صابر پرنیان ضمن تشریح بخشی از عملکرد سازمان صمت در حوزه امور صنایع و تاکید بر پیگیری برنامه های محوری وزارت صمت، گفت: راه اندازی واحدهای یاد شده زمینه اشتغال بیش از ۶۴۰۰ نفر را فراهم کرده است و ۲۰۵ واحد از این تعداد واحد صنعتی ایجادی و ۲۱۸ واحد نیز توسعه ای بوده اند .

وی افزود: بیشترین واحدهای صنعتی راه اندازی شده ایجادی و توسعه ای در استان در گروه‌های صنعتی محصولات غذائی و آشامیدنی‌ها ، ساخت مواد و محصولات شیمیائی ، محصولات از لاستیک و پلاستیک ، محصولات فلزی فابریکی ، وسایل نقلیه موتوری و ساخت ماشین آلات وتجهیزات بوده اند.

رئیس سازمان صمت استان، ادامه داد: در راستای سیاست حمایت و تعمیق تولید داخلی، تعداد معافیت گمرکی ماشین آلات در بازه زمانی یازده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان شرقی، وی همچنین از فعالیت بیش از چهار هزار و ۲۰۰ واحد واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه ای بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان با اشتغال تقریبی ۱۲۹ هزار نفر در استان خبر داد و تصریح کرد : بیشترین واحدهای فعال در حوزه شهرستان های تبریز، آذرشهر، شبستر، بستان آباد، مرند و بناب قرار دارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا