رصد دائم جمعیت و نرخ ناباروری برای جوان‌سازی کشور امری ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر تسهیل شرایط ازدواج جوانان و افزایش نرخ فرزند آوری، گفت: برای جوان سازی جمعیت کشور، رصد دائم جمعیت و نرخ ناباروری موضوعی مهم و ضروری است.

به گزارش آذرانجمن،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در نخستین جلسه‌ی قرارگاه تعالی سلامت و جوان سازی جمعیت در استان با بیان اینکه اقتدار ملی هر کشور وابسته به جمعیت جوان آن کشور است، اظهار کرد: جمعیت و نیروی انسانی جوان، هر کشوری را برابر تهدیدات دشمنان و خطرات آن مقتدر می‌سازد.

وی با اشاره به آمارهای نگران کننده پیری جمعیت، اضافه کرد: آذربایجان شرقی از نظر نرخ باروری در رده‌های پایین قرار دارد و جمعیت استان نیز به سمت پیری حرکت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برای برنامه ریزی مدون در این حوزه نیازمند آمار صحیح هستیم، گفت: مراکز علمی از نرخ باروری و جمعیت استان آمارهای دقیق و مقایسه‌ای جمع آوری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، برگزاری کلاس‌های آموزشی جهت ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی را یادآور شده و تاکید کرد: اساتید حوزه و دانشگاه و صاحب نظران جوان سازی جمعیت با حضور مستمر در برنامه‌های صدا و سیما مردم را نسبت به پیری جمعیت حساس و نسبت به افزایش نرخ باروری آگاه‌تر سازند.

امام جمعه تبریز گفت: در راستای تشویق مردم به افزایش نرخ باروری قرارگاه تعالی سلامت و جوان سازی جمعیت با علما و روحانیون و صاحبان منبر ارتباط تنگاتنگی داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزایش خدمات حمایتی و اهرم‌های تشویقی را متذکر شد و گفت: با ارائه‌ب بسته‌های تشویقی می‌توان از زوج‌هایی که به بهانه مشکلات اقتصادی فرزند آوری را به تأخیر می‌اندازند، حمایت کرد.

وی با تاکید بر اینکه پیری جمعیت بسیار خطرناک است، گفت: مسئولان نظام سلامت به موضوع ازدواج جوانان و افزایش نرخ باروری به‌عنوان رسالت و وظیفه ای غیرسازمانی نگاه کنند و در هر جلسه و محفلی مردم را به ازدواج و فرزند آوری تشویق کنند و در این زمینه از زوج‌های جوان حمایت و پشتیبانی کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، وی تاکید کرد: امید آفرینی و افزایش نشاط اجتماعی نیز می‌تواند یکی از راه‌های افزایش نرخ باوری و افزایش جمعیت باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا