توصیه‌های بهداشتی‌ برای مواجهه با گرد و خاک

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به شرایط غیراستاندارد اخیر هوای شهر و وقوع گرد و خاک، به بیان توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی در این شرایط پرداخت.

به گزارش ارک خبر،وحید شادی نیا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گرد و خاک اخیر تبریز اظهار کرد: پدیده‌ی گرد و خاک خطرات بسیاری بر سلامتی انسان به ویژه افراد حساس و دارای بیماری قلبی و زمینه‌ای دارد.

وی ادامه داد: برای گروه‌های سنی حساس و دارای بیماری‌های زمینه‌ای توصیه می‌شود، حدالامکان از خانه بیرون نیایند، همچنین عموم مردم نیز از ورزش در محیط‌های باز خودداری کنند.

وی افزود: هنگام وقوع گرد و خاک سعی کنید از ماسک استفاده کنید؛ البته ماسک‌های سه لایه‌ی معمولی چندان تاثیری ندارند و بهتر است از ماسک‌های فیلتردار استفاده شود.

شادی نیا خاطرنشان کرد: از عینک‌های مناسب استفاده کنید تا گرد و خاک وارد چشمانتان نشود و به آنها آسیبی نرساند.

وی اضافه کرد: حتماً از مایعات، میوه‌جات و سبزیجات به میزان کافی استفاده شود و قسمت‌هایی از بدن نیز که در معرض گرد و خاک بود، شستشو داده شود.

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان یادآور شد: اگر با مشکلات حاد سلامتی یا تنگی تنفسی مواجه شدید، با اورژانس استان تماس حاصل کنید تا اقدامات لازم انجام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا