آزادی ۳۳۵۰ زندانی غیرعمد در سال جاری

خبرگزاری ارک – مدیرعامل ستاددیه کشور گفت: با حمایت نیکوکاران کشور در نیمه نخست سال جاری تعداد ۳۳۵۰ زندانی غیرعمد از بند حبس رهایی یافته‌اند.

سیداسدالله جولایی با تشریح عملکرد ۶ ماهه نخست سال جاری این ستاد گفت: با مشارکت خیرین خداجوی از ابتدای سال ۹۴ تا کنون تعداد ۳۳۵۰ زندانی واجد شرایط با حمایت ستادهای دیه استانی از بند حبس رهایی یافته‌اند که ۱۵۰ نفر از این مددجویان را بانوان تشکیل می‌دادند.

وی با بیان اینکه شکات پرونده‌ها همواره در صف اول خیرین این نهاد مردمی قرار دارند، افزود: کل بدهی زندانیان آزاد شده معادل ۳ هزار میلیارد ریال بود که با همکاری خوب طلبکاران و اولیاءدم با اخذ گذشت رضایتمندانه ۴۵ درصد از این مبلغ کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل ستاددیه کشور ادامه داد: از جمع این زندانیان آزاد شده محکومان مالی پرونده‌های چک، مهریه و نفقه با ۷۰ درصد بیشترین آمار عددی را به خود اختصاص داده‌اند.

جولایی اقدام ستاددیه شعبه کرمان در برگزاری گلریزانی خارج از مناسبت‌های معمول را قابل اعتنا دانست و افزود: طبق یک سنت قدیمی و با عنایت به فضای معنوی ماه رمضان تقریبا تمامی شعب استانی جشن ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را در طول این ایام برگزار می‌کنند؛ اما یکی از اقدامات بدیع در سراسر کشور جشن گلریزان استان کرمان است که در مناسبتی علاوه بر ماه مبارک برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دکمه بازگشت به بالا