روند واکسیناسیون کرونا در آذربایجان شرقی در حالت ایستایی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی رتبه هشت کشور را در نوبت اول واکسیناسیون کرونا دارد، گفت: روند واکسیناسیون در استان در حالت ایستایی است.

به گزارش ارک خبر،حسین حقایی اعلام کرد: ۸۸.۳۴ درصد جمعیت استان به تعداد ۲ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۷۹۷ نفر دوز اول واکسیناسیون، ۸۲.۸۱ درصد جمعیت آذربایجان شرقی به تعداد ۲ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۹۷۳ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، این در حالی است که یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۱۶۵ نفر، معادل ۵۰.۴۳ درصد جمعیت استان دوز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مورد واکسیناسیون نوبت اول و دوم دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال رتبه سوم کشوری و در خصوص واکسیناسیون نوبت اول دانشجویان علوم پزشکی رتبه پنجم کشور و نوبت دوم رتبه سوم کشوری را در اختیار داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین به واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۱ سال و مرحله سوم واکسیناسیون تاکید کرد و افزود: در آذربایجان شرقی ۳۸.۸۳ درصد کودکان پنج تا ۱۱ و ۹۰.۲۷ درصد کودکان ۱۲ تا ۱۷ و مادران باردار ۸۴.۷۲ درصد واکسن مرحله اول دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۳۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری هستند و از این تعداد ۶ بیمار کودک است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر فوتی کرونایی داشتیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا