سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در آذربایجان‌شرقی فعال است

تبریز- رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: سامانه بارشی جدید از دیشب وارد استان شده و تا اوایل هفته آینده به طور متناوب فعال خواهد ماند.

به گزارش ارک خبر، محمد امیدفر افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد این سامانه موجب ناپایداری جوی، ابرناکی، بارش باران گاهی به صورت رگبار و غرش آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه تمامی نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان را دربر می‌گیرد، اظهار داشت: فعالیت این سامانه موجب آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد و اصابت آذرخش می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال فعالیت این سامانه احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، تابلوهای تبلیغاتی، خسارت به سازه‌های سبک و خیزش گرد و خاک وجود دارد.

امیدفر، خواستار لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتیاط در عملیات کوهنوردی و در عبور از جاده‌های استان و پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی بویژه در خصوص وزش باد شدید، رگبار باران و بارش تگرگ شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا