ضرورت برخورد قاطع با عاملان قطع درختان و زمین خواری

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت برخورد قاطع با عاملان قطع درختان و زمین خواری تاکید کرد.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی با تشریح اهمیت منابع طبیعی و آبخیزداری حفاظت و مراقبت از مواهب الهی و خدادادی را وظیفه همه آحاد جامعه دانست.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه مراتع و جنگل‌ها به عنوان نعمت مهم خدادادی باید از سوی همگان مراقبت شود چون این مواهب الهی و طبیعی باعث بقای انسان‌هاست و بدون منابع طبیعی امکان حیات میسور نیست.

وی جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع و مقابله با قطع اشجار به صورت غیرقانونی و همچنین برخورد با مقوله زمین‌خواری را در حال حاضر جزئی از ضرورت‌های مهم اداره منابع طبیعی دانست و بر لزوم همکاری همه متولیان امر و دستگاه‌های نظارتی تاکید کرد.

سیروس داودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی هم با ارائه گزارشی از مسائل مهم منابع طبیعی و آبخیزداری استان از جمله مباحث مختلف در حوزه حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی و پدیده‌هایی چون زمین خواری و قطع اشجار جنگلی و مدیریت مراتع و خصوصاً وقوع آتش سوزی در فصل گرما گفت: وقوع آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع عمدتاً عامل انسانی دارد و صیانت از منابع طبیعی نیازمند فرهنگ‌سازی و تلاش جهادی است.

داودی با اشاره به توجهات ویژه و دلسوزانه نماینده محترم ولی فقیه در استان نسبت به منابع طبیعی و آبخیزداری این مجموعه را نیازمند راهنمایی و حمایت‌های ایشان برای فرهنگ‌سازی معارف منابع طبیعی دانست.

وی گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با توجه به مأموریت کاری و اثرگذاری که در حوزه‌های مختلف دارد جزو ادارات مهم استانی است و خدمت در مسئله منابع طبیعی را خدمت به حیات بشر می‌داند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا