افتتاح واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک صنعتی شهید سلیمانی تبریز

اولین تولیدکننده موتور و تجهیزات آسانسور در شمالغرب کشور با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی در شهرک صنعتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تبریز افتتاح شد.

به گزارش ارک خبر،محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه افتتاح این واحد تولیدی دانش بنیان، گفت: دانش فنی تولید “موتور و تجهیزات آسانسور” توسط شرکت دانش بنیان “ایمن موتور” تولید شده و در فاز نخست آن تعداد ۶۰۰۰ موتور گیربکس آسانسور در سال تولید می‌شود.

وی افزود: برای پروژه خط تولید “موتور گیربکس آسانسور” در محل شهرک صنعتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تبریز که به اجرا گذاشته شده است، ۱۴۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: این کارخانه به وسعت ۵۰۰۰ مترمربع تنها تولیدکننده موتور و تجهیزات آسانسور در شمالغرب کشور به‌ شمار می‌رود که برای ۵۵ نفر به طور مستقیم اشتغال به وجود آورده است.

کلامی افزود: این واحد تولیدی با صادرات به کشور عراق به‌ عنوان دومین تولید کننده ” موتور و تجهیزات آسانسور در ایران” شناخته می‌شود.

در ادامه حضور تیم اقتصادی استان و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در شهرک صنعتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از دو واحد تولیدی نیز بازدید کردند.

کلامی پس از این بازدید نیز اظهار کرد: واحد تولیدی “آشکار سازان ایرانیان ” تولید کننده تجهیزات اعلام حریق است که برای احداث این کارخانه در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی شهید سلیمانی واقع است، ۶۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و با تولید سالانه ۴۰۰هزار قطعه برای ۳۲ نفر فرصت شغلی به طور مستقیم فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بازدید از واحد تولیدی ” صنایع سحر روشن وطن” تولید کننده بردهای الکترونیکی لوازم خانگی، گفت: این واحد تولیدی با میزان سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال و تولید سالانه ۱۰۰ هزار برد الکترونیکی برای ۳۰ نفر به طور مستقیم اشتغال به وجود آورده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا