روز قدس، نماد و سمبل مبارزه‌ جدی امت اسلام با رژیم غاصب صهیونیستی است

معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی با بیان اینکه روز قدس، نماد و سمبل مبارزه‌ جدی امت اسلام با رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی است، گفت: روز قدس متعلق به همه‌ی امت اسلام است که نه تنها در جهت احقاق حقوق فلسطینیان بلکه در راستای احقاق حقوق همه‌ی مظلومان جهان، با تمامی مستکبرین جهان مبارزه می‌کنند.

به گزارش ارک خبر،جلال شیری در خصوص اهمیت روز قدس اظهار می‌کند: روز قدس یکی از مهمترین روزهای امت اسلام بوده که نماد استکبارستیزی و سلطه ستیزی امت اسلامی به شمار می‌رود، چراکه در قرآن کریم سفارشات متعددی به مقابله با مستکبران جهان شده و امت اسلام را به جهاد دعوت کرده است.

وی ادامه داد: احیاء مبارزه‌ی جدی و همه جانبه با مستکبران، غارتگران و ظالمان عالم که سعی در آدم‌کشی، نسل‌کشی و تضعیف بنیان‌های دینی امت اسلام دارند، یک وظیفه‌ و تکلیف اساسی است.

وی افزود: امت واحد اسلام در سراسر جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در صفوف متحد و به هم فشرده، انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی و در رأس آن شیطان الاکبر، آمریکای جنایت کار و رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می‌کنند.

شیری در رابطه با اهمیت راهپیمایی روز قدس نیز بیان کرد: راهپیمایی روز قدس از چند جهت حائز اهمیت بوده و تلنگری برای تمامی مسلمانان است تا روحیه‌ی فساد ستیزی، سلطه ستیزی و استکبارستیزی را در خود زنده نگه دارند.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز قدس، تذکری به مستکبران عالم است که امت اسلام بیدارند و بیداری امت اسلام لحظه‌ای آنها را رها نخواهد کرد تا هر جنایتی را انجام دهند؛ بنابراین روزی کاخ آرزوهای مستکبران را فرو خواهند ریخت.

وی یادآور شد: همه‌ی ما مکلف هستیم با گرامیداشت این روز و بازخوانی وظایف اسلامی و انسانی خود، قدم‌های موثری برداریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز تاکید کرد: روز قدس یکی از اقدامات مهم، تاریخی و به یاد ماندنی معمار کبیر انقلاب است که آثار و نتایج بسیار خوبی را در امتداد زمانی و به لحاظ جغرافیایی بر جای گذاشته است؛ به لحاظ گستره‌ی جغرافیایی، روز قدس را نه تنها همه‌ی مسلمانان بلکه همه‌ی آزادگان عالم گرامی می‌دارند چراکه سبب گسترش فرهنگ توحیدی در پهنه‌ی جهانی می‌شود.

وی اضافه کرد: به لحاظ زمانی نیز پس از گذشت چندین دهه از تعیین روز قدس، هرساله شاهد پر شورتر شدن این راهپیمایی هستیم، به نحوی که آحاد آزادگان دنیا با نگرشی جدیدتر و با بصیرتی بیشتر برای رسیدگی به دیگر مطالبات به حق مردم مظلوم فلسطین و همه‌ی مظلومان جهان روی آورده‌اند.

شیری متذکر شد: باتوجه به نامگذاری آخرین روز ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس، مومنان یک ماه تمام در مهمانی خداوند بودند و دل‌های آنها در اثر تقوای الهی به تخلیص رسیده و به روح منوری دست یافته‌اند که با این زبان‌های روزه و ارواح پالایش یافته، عزم جدی خود را برای مبارزه با استکبار نشان می‌دهند.

وی گفت: روز قدس یک تکلیف است و همه‌ی ما باید در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این روز کمک کنیم چراکه تکریم و تعظیم حقوق مسلمانان و مبارزه با ظالمان، همان احقاق دستورات و شعائر الهی است که قرآن کریم نیز در مورد اتحاد، وفاق و همدلی بین مسلمانان، مومنان و آزادگان عالم به ما تذکر داده است.

معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی در پایان یادآور شد: اتحاد و وفاق مسلمانان، شکاف عظیمی میان لایه‌های مستکبرین ایجاد می‌کند و روزنه‌ای برای ایجاد امید و نشاط در راستای همدلی مسلمانان است تا بتوانند در راه مبارزه با استکبارستیزی و احقاق حقوق خود قدم بردارند.

دکمه بازگشت به بالا