تداوم شرایط ناپایدار جوی در آذربایجان شرقی طی هفته جاری

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از تداوم شرایط ناپایدار جوی طی هفته جاری در استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که از امروز تا اواخر هفته‌ی جاری جوّی ناپایدار در استان حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: فعالیت متناوب سامانه‌ی بارشی در برخی ساعات به‌ویژه بعدازظهر و اوایل شب سبب تشدید ناپایداری‌ها، رعد و برق و رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ و در برخی ساعات وزش باد گاهی تا نسبتا شدید می‌شود.

وی افزود: باتوجه به شرایط فصل بهار این بارش‌ها می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی شود.

امیدفر یادآور شد: توصیه می‌شود طی هفته‌ی جاری از سفرهای غیرضروری، اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات اکیدا خودداری شود.

به گفته‌ی وی؛ از لحاظ تغییرات دمایی نیز تغییرات قابل توجهی پیش‌بینی نمی‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۱ و ۱۰ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۱۶ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش یافته است.

وی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان اضافه کرد: ورزقان با دمای شش درجه بالای صفر، خنک‌ترین شهر استان و جلفا با دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا