پروژه‌های زیرساختی موثر در رشد اقتصادی آذربایجان شرقی در اولویت تامین مالی هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، تامین مالی پروژه‌های زیرساختی تاثیرگذار در رشد اقتصادی استان و افتتاح سریع این پروژه‌ها را ضروری دانست.

محمد کلامی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برنامه عملیاتی رشد هشت درصدی اقتصاد آذربایجان شرقی، اظهار کرد: تکمیل و به بهره برداری رساندن پروژه‌هایی مثل سدهای خداآفرین، سهند و آیدوغموش دارای آورده اقتصادی بوده و می‌تواند انتفاع خود را در داخل استان نشان دهد و زیربخش ها را به تحرک وا دارد؛ بنابراین اتمام چنین پروژه ‎هایی باید در اولویت اجرایی استان قرار گیرد.

وی متذکر شد: دستگاه‌ها باید روند اجرای مگاپروژه های استان را تسهیل و برای ایجاد رشد هشت درصدی در استان نقش جدی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی هشت درصدی برای امسال هدفگذاری شده است؛ گفت: تحقق این میزان رشد نیازمند فراهم کردن بسترهایی است که از سیاستگذاری اقتصادی در سطح کلان تا رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط را در بر می‌گیرد.

کلامی خاطرنشان کرد: یکی از بخش هایی که می تواند رشد هشت درصدی اقتصاد آذربایجان شرقی را محقق کند حوزه گردشگری است.

وی بر لزوم توجه به معرفی سرزمینی و شناساندن ظرفیت های منحصربه فرد گردشگری استان تاکید و اظهار کرد: سرمایه گذاران باید از فضای سرمایه‌ گذاری شناخت کامل داشته و دچار استرس ناشی از برخودرهای سلیقه‎ ای نشوند.

کلامی پیشنهاد کرد: نمادهایی از زیبایی‌های خاص شهر تبریز و استان در شهرهای جاذب گردشگری کشور نصب شود تا گردشگران با جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا و سرمایه‌گذاران این عرصه برای سرمایه‌گذاری تشویق شوند.

در این جلسه برنامه دستگاه های اقتصادی استان برای تحقق رشد هشت درصدی در سال جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا