ناوگان تاکسیرانی تبریز نوسازی می‌شود

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز گفت: ناوگان تاکسیرانی این شهر با ارایه لایحه شهرداری و تایید شورا و فرمانداری، نوسازی می‌شود.

به گزارش ارک خبر،علیرضا نوای باغبان، روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص لایحه شهرداری مبنی بر نوسازی ناوگان تاکسیرانی، افزود: این اقدام گام بلند شهرداری تبریز در حوزه حمل و نقل عمومی است.

وی با بیان اینکه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در همه حوزه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: تایید نهایی این لایحه در شورا و فرمانداری موجب ایجاد امید در بین تاکسیرانان شهر می شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید سالانه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی برنامه ریزی شود تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

نوای باغبان، ادامه داد: همانگونه که ما در مترو و اتوبوسرانی هزینه های کلانی را متحمل می‌شویم با همان نگرش به حوزه تاکسیرانی هم توجه کنیم. حمایت از حمل و نقل عمومی یک گام مثبت از سوی شهرداری و شورا بوده که منجر به توسعه شهری خواهد شد.

این عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه شهرداری باید از همه ظرفیت های قانونی برای تامین اعتبار لازم استفاده کند، اظهار کرد: شهرداری چانه زنی با بانک های عامل را در دستور کار خود قرار دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد تغییر چهره ناوگان تاکسیرانی در شهر باشیم.

حدود ۱۱ هزار تاکسی در زیرمجموعه سازمان تاکسیرانی فعالیت دارند که روزانه به صورت میانگین ۳۵۰ هزار مسافر را جابجا می‌کنند.

۵۳ درصد تاکسی‌های شهری این کلان‌شهر شامل پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه فرسوده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا