جهانشهر تبریز دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری است

شهردار تبریز با تاکید بر عظمت تاریخی شهر تبریز گفت: تبریز پایتخت معنوی ایران بوده و جهانشهر تبریز دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری است.

به گزارش ارک خبر،یعقوب هوشیار در جریان دیدار با جوزپه پررونه سفیر کشور ایتالیا در ایران که حجت الاسلام رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر، مظفر سلیمانی معاون مالی و اقتصادی شهرداری و علی اشرفی مدیرکل حراست شهرداری تبریز وی را همراهی می‌کردند، اظهار کرد: تبریز سومین شهر بزرگ ایران است که از ظرفیت‌های بزرگی برخوردار است و قطب اقتصادی ایران محسوب می‌شود. در شهر ما مجموعه‌های اقتصادی از جمله تراکتورسازی و چند مجموعه صنعتی و غذایی فعالیت می‌کنند و در حوزه گردشگری نیز تبریز قطبیت خاصی دارد.

وی ادامه داد: بازار بزرگ تبریز یکی از بی‌نظیرترین سازه‌های جهان را دارد و مقبره الشعرا نیز از ظرفیت بی‌نظیری برخوردار است و ۴۰۰ شاعر نامی در آنجا آرمیده‌اند. تبریز همچنین تاریخ ویژه‌ای دارد و علاوه بر کلانشهر بودن، یک جهانشهر است و در پنج دوره تاریخ پایتخت ایران بوده است.

شهردار تبریز عنوان کرد: تبریز ظرفیت‌های قابل اتکایی داشته و فرهنگ مردم تبریز در جهان زبانزد است. مردمان تبریز مشهور به داشتن رشادت هستند و در هشت سال جنگ تحمیلی، رشادت‌های بیادماندنی از خود نشان دادند.

وی افزود: شهرداری تبریز مجموعه‌ای برآمده از خود مردم است و ارتباط خوبی بین مردم و مسئولان وجود دارد. تبریز در خود ایران شهری مطرح است که در موضوعات مختلف به آن تکیه می‌شود و در موضوعات جهانی نیز مورد توجه اکثر مردمان قرار دارد. تبریز به جهت واقع شدن در یک سری کریدور و همچنین مجاورتی که با کشورهای ترکیه و آذربایجان دارد، در حوزه اقتصادی توجه خاصی به آن می‌شود.

هوشیار با اشاره به اشتراکات دو کشور ایران و ایتالیا گفت: محبت دیرینه ای بین مردم ایران و ایتالیا وجود دارد و این باعث می‌شود ارتباطات بین دو طرف استمرار پیدا کند.

شهردار تبریز افزود: برندهای خاصی مثل فرش تبریز می‌تواند نقطه آغازی برای معرفی فرهنگ تبریز در ایتالیا باشد.

وی ادامه داد: ما از بحث خواهرخواندگی با یکی از شهرهای ایتالیا استقبال می‌کنیم و دوست داریم در زمینه محیط زیست نیز اشتراکات و ارتباطات خوبی داشته باشیم. در موضوع آب، کارهای خوبی انجام می‌دهیم و امیدواریم از تجربیات کشورهای دیگر از جمله ایتالیا در این زمینه استفاده کنیم.

شهردار تبریز با اشاره به دیگر ظرفیت‌ها و فرصت‌های همکاری دو جانبه بین تبریز و کشور ایتالیا، یادآور شد: تبریز دارای دانشگاه‌های بسیار قوی در حوزه‌های پزشکی و فنی _ مهندسی است که در سطح جهان دارای برند مخصوص هستند. این موارد می‌تواند به اقدامات مشترک و تبادل بین تبریز و ایتالیا کمک کند.

هوشیار خاطرنشان کرد: خوشبختانه اشتراکات بین تبریز و ایتالیا زیاد است و من در سفر به ایتالیا، متوجه جاذبه‌های غذایی آن کشور و همچنین حمل و نقل آبی در آنجا شدم. ایتالیا مثل تبریز در صنایع غذایی و شیرینی‌جات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز مجموعه‌ای برآمده از مردم و مبتنی بر مردم است، ادامه داد: ما اعتقاد داریم که حافظه تاریخی مردم ما قوی است. بر این اساس انتظار داریم که در قبال تحریم‌های ظالمانه آمریکا، کشور ایتالیا نقش پررنگی داشته باشد. هرچند که مردم ما قوی است و پای انقلاب و حکومت ایستاده و این مراحل را رد کرده‌اند. با این حال انتظار داریم که با این سبقه و اشتراکات تاریخی، کشور ایتالیا در این موضوعات ایفای نقش داشته باشد تا خاطرات خوبی در بین ملت‌ها ایجاد شود.

هوشیار اظهار کرد: تبریز پایتخت معنوی ایران است، ما مقابل تجاوزها ایستاده‌ایم و پیام ما برای دنیا، پیام صلح و دوستی است. تبریز در عرصه‌های متعددی، شهر اولین‌ها است و آنقدر عظمت دارد که حتی یک گدا هم در شهر دیده نمی‌شود. ما به همه مردم دنیا احترام می‌گذاریم و امیدواریم این موضوع در کل جهان بسط پیدا کند.

شهردار تبریز در پایان این دیدار از جوزپه پررونه خواست تا پیام دوستی و محبت مردم تبریز را به مردم ایتالیا برساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا