مردم بدون نگرانی برای پوشش نازایی به بیمه سلامت مراجعه کنند/تمدید بیمه رایگان برای سه دهک پایین

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که اکنون مرکز ناباروری جهاددانشگاهی تبریز یکی از مراکز فعال بیمه سلامت در حوزه‌ی ناباروری و نازایی محسوب می‌شود که خدمات بسیار خوبی ارائه می دهد، گفت: از تمامی مردم درخواست می‌کنیم، اگر واقعاً با مشکل نازایی مواجه هستند به سیستم بیمه سلامت مراجعه کرده و از خدمات نازایی برخوردار شوند.

به گزارش ارک خبر،وحید مجیدی روز شنبه،۲۴ اردیبهشت ماه در نشست شورای اطلاع رسانی این اداره کل، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ را با فراز و نشیب در بحث بیمه ای و درمانی پشت سر گذاشتیم، سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال از مطالبات بیمه سلامت استان به طور کامل پرداخت شده است شاید سال ۱۴۰۰ از نظر پرداخت، یکی از طلایی‌ترین سال‌های بیمه سلامت از نظر پرداخت مطالبات بود.

وی ادامه داد: مطالبات بخش‌های مختلف اعم از بخش دانشگاهی، بیمارستان‌های خصوصی پاراکلینیکی، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها از سوی بیمه سلامت تسویه شده است.

وی با اشاره به رشد هزینه‌های سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ که تقریباً ۵۷ درصد بوده است، گفت: سال ۹۹ به دلیل شرایط کرونایی هزینه‌های درمان در بخش بیمارستان‌ها تا حدودی افزایش یافت اما از سال ۱۴۰۰ هیچ گونه بدهی نداشته‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان این‌که سازمان بیمه‌ی سلامت یکی از ارکان حوزه‌ی سلامت است و توانسته مطالبات را به خوبی پرداخت کند، گفت: امیدواریم طی هفته‌ی آتی مطالبات فروردین ماه مراکز سرپایی را نیز پرداخت کنیم.

وی با بیان این‌که حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان مطالبات مراکز ترک اعتیاد استان پرداخت شده است، گفت: مطالبات پزشکان شهری شامل مطالبات کمیته امداد، و مطالبات سطح یک روستایی هم در سال ۱۴۰۰ تسویه شده است، اکنون هیچ بدهی به بخش دانشگاه و بخش خصوصی و غیر خصوصی نداریم.

وی با اشاره به پوشش هزینه‌های درمان ناباروری در مراکز دولتی و غیردولتی توسط بیمه سلامت، گفت: اکنون از لحاظ عقد قرارداد هیچ‌گونه مشکل و محدودیتی برای پرداخت هزینه‌های نازایی و ناباروری نداریم، ۲۸ خدمت نازایی تحت پوشش بیمه سلامت است، در حال حاضر مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی، بیمارستان الزهرا، شمس و ولیعصر طرف قرار داد بیمه سلامت هستند و برای عقد قرارداد نیز با مابقی مراکز اعلام آمادگی کرده‌ایم.

مجیدی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت هزینه‌ی هر خدمت ناباروری را بین هشت تا ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند به طوریکه پرداخت سالانه تا سقف ۵۰ میلیون تومان هزینه‌ی ناباروری و نازایی در تعهد بیمه سلامت است.

وی با بیان این‌که تاکنون ۴۸۰ زوج نابارور در سیستم ما شناسایی و ثبت شده‌اند، گفت: طی سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان خسارت متفرقه برای ناباروری زوجین پرداخت کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: تمامی کسانی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند بدون نگرانی برای پوشش نازایی به ما مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع بیمه کردن دهک‌های کم درآمد جامعه، اظهار کرد: طبق قانون موظف هستیم سه دهک کم درآمد جامعه را به طور رایگان بیمه کنیم، تاکنون دفترچه‌ی بیمه‌ی ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت پنج و نیم میلیون نفر بیمه شده‌ی دهک یک تا سه درآمدی، به صورت اتوماتیک در آذربایجان شرقی تمدید شده است.

وی تاکید کرد: از مردم خواستاریم اگر واقعاً فاقد بیمه بوده یا قبلا بیمه شده‌اند ولی به هر دلیلی از آن استفاده نکرده‌اند، برای بهره مندی از بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان یا سایت خدمات شهروندی بیمه سلامت مراجعه کنند.

وی یادآور شد: هنوز مبلغ ضوابط اجرایی بیمه سلامت برای دهک‌های سه تا ۱۰ جامعه ابلاغ نشده است که به احتمال زیاد طی هفته‌ی جاری مشخص می‌شود.

مجیدی با بیان این‌که حداکثر مبلغ پرداختی برای بیمه‌ی کامل سالانه‌ی‌ هر نفر طبق قانون سال قبل، ۸۶۰ هزار تومان است، گفت: یکی از تکالیف قانونی بیمه سلامت از طریق پزشک خانواده و نظام ارجاع برای بیمه شدگان به صورت رایگان است، در استان ما ۶۸۷ هزار نفر تحت پوشش پزشک خانواده در آمده‌اند، این افراد می‌توانند از مزایای بیمه‌ای بخش دولتی ومراکز طرف قرارداد بیمه سلامت برخوردار شوند.

وی ادامه داد: اکنون ۲۵۰ پزشک طرف قرارداد داریم که توانسته‌ایم جمعیت کثیر بیمه سلامت را برای آن‌ها تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی بیان کرد: طبق آمار، جمعیت تحت پوشش بیمه‌ای بهزیستی استان شامل ۳۵ هزار نفر و مددجویان کمیته امداد استان شامل ۴۵ هزار نفر است.

وی در خصوص خدمات دندان پزشکی برای بیمه شدگان سلامت، گفت: از سال ۱۴۰۰ تعهدات و خدمات ما زیاد شده است اکنون برای هیچ مرکزی چه مراکز دندان پزشکی و چه بیمارستان‌ها، محدودیتی برای عقد قرار داد نداریم.

وی با بیان این‌که بیماری‌هایی از جمله ام اس، دیالیزی، تالاسمی توسط قانون گذار به عنوان بیماری خاص شناخته شده‌اند، گفت: ۴۹۰۰ نفر بیمار خاص در استان تحت پوشش بیمه‌ی سلامت قرار دارند که در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۹۸ میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه‌ی درمان پرداخت کردیم.

مجیدی ادامه داد: تمامی خدمات دیالیز در مراکز دولتی و خصوصی رایگان است، همچنین اکثر داروهای بیماران ام اس رایگان است، ۵۰ بیمار جزو بیماران پر هزینه‌ی بیمه سلامت محسوب می‌شوند که تعداد کثیری از آنها بیماران هموفیلی هستند به طوریکه در ماه حدود ۲۵ میلیون تومان هر نفر تنها برای خرید دارو پرداخت می‌کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، گفت: طبق قانون، سرطان هنوز جزو بیماری خاص اعلام نشده است اما تعدادی از داروهای شیمی درمانی از محل بیمه پرداخت می شود،به طوریکه سال ۹۹، حدود ۵۰ میلیارد تومان برای تهیه‌ی داروهای شیمی درمانی توسط بیمه پرداخت شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا