بانک‌ها برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تلاش کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با حذف ارز ترجیحی و اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، واحدهای تولیدی برای حفظ سطح تولید و اشتغال خود، نیاز بیشتری به سرمایه در گردش خواهند داشت و سیستم بانکی باید تلاش کند تا منابع مورد نیاز این واحدها را تأمین کند.

به گزارش ارک خبر،محمد کلامی در جلسه‌ی کارگروه هماهنگی اشتغال و بازار کار استان، با اشاره به اینکه کشور در حال یک اصلاح اقتصادی گسترده است، اظهار کرد: دولت سیزدهم با درک وضعیت بازار و واقعیت‌های اقتصادی، تصمیم به اصلاح سیاست اشتباه ارز ترجیحی و مردمی‌سازی یارانه‌ها گرفت.

وی افزود: این تصمیم دولت، در عین حال که با جبران تبعات ناشی از آزادسازی قیمت‌ها همراه شده، نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش را نیز افزایش داده و بر این اساس، دستگاه‌ها و بانک‌ها باید تلاش کنند تا برای حفظ اشتغال، منابع مالی مورد نیاز این واحدها را تأمین کنند.

کلامی تاکید کرد: بانک‌ها برای جذب تسهیلات اختصاصی استان و تسهیلات متمرکز، نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا میزان اشتغال استان از ثبات لازم برخوردار باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، نباید موجب غفلت از تحقق شعار سال شود، افزود: بخش قابل توجهی از فضای بیکاری جامعه متوجه قشر تحصیل‌کرده است که برای رفع این مشکل، اشتغال دانش‌بنیان و کارآفرین باید در اولویت کاری دستگاه‌ها و سیستم بانکی باشد.

وی همچنین بر رصد عملکرد دستگاه‌ها در حوزه اشتغال تأکید کرد و گفت: دستگاه‌ها موظفند عملکرد خود را در سامانه رصد اشتغال ثبت کنند و اداره کل تأمین اجتماعی استان هم برای راستی‌آزمایی اطلاعات دستگاه‌ها، آمار اشتغال جدید را به دبیرخانه کارگروه اشتغال اعلام کند.

کلامی همچنین بر اهتمام مضاعف بانک‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تسریع در بهبود وضعیت پرداخت تسهیلات، جذب باقی‌مانده تسهیلات مشاغل خانگی و تلاش ویژه دستگاه‌ها برای اشتغال فرزندان ایثارگران تأکید کرد.

در این جلسه گزارش سامانه‌ی رصد اشتغال کشور و عملکرد تعهد اشتغال استان ارائه شد که بر اساس آن، آذربایجان شرقی رتبه ۱۰ کشور را در ثبت آمار اشتغال در این سامانه کسب کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، ارائه گزارش تدوین برنامه زیست‌بوم اشتغال استان، نتایج عملکرد مرکز نوآوری و توسعه تعاون آذربایجان شرقی، ارائه گزارش عملکرد تسهیلات تبصره ۱۸ و تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ و بررسی تشکیل هیأت اندیشه‌ورزی کارآفرینی و اشتغال از موضوعات مطرح‌شده در این جلسه بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا