فاز نخست بیمارستان بزرگ تبریز ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تبریز- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی فاز نخست بیمارستان بزرگ تبریز خبرداد.

به گزارش ارک خبر،علی جنتی افزود: این پروژه مهم و کلان ملی به عنوان بزرگ‌ترین، مجهزترین و مدرن ترین بیمارستان در دست ساخت کشور که خدمات آن می‌تواند منطقه شمالغرب و کل کشور را پوشش دهد، نیازمند توجه جدی و بیش از پیش دولت سیزدهم است که یکی از طرح‌های پیشنهادی مدیریت ارشد آذربایجان شرقی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جریان سفر آینده هیأت دولت به منطقه است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز در سال ۱۳۹۵ شروع شده و به رغم محدودیت‌ها و تنگناهای اعتباری و نیز شرایط تحریمی کشور، همچنان ادامه دارد، یادآور شد: اما به دلیل همین مشکلات آن گونه که باید از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست.

جنتی میزان پیشرفت فیزیکی فازهای مختلف این پروژه را ۲۰ درصد اعلام و فاز اول آن را ۴۵ درصد اعلام و اضافه کرد: بدون تردید تکمیل این مرکز جامع بیمارستانی یکی از مطالبات مهم و اصلی مردم آذربایجان در حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی تبریز است که با بهره برداری از آن بسیاری از مشکلات بهداشتی، درمانی، اجتماعی و حتی ترافیک شهری و هزینه‌های گزاف رفت و آمد اضافی مردم به شکل چشم گیری کاهش می‌یابد.

وی ابراز امیدواری کرد در جریان سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی منابع مالی مناسب برای این پروژه تخصیص یابد تا در حداقل زمان و تا پایان دولت سیزدهم فاز نخست آن با ظرفیت ۳۳۰ تخت به اتمام برسد.

جنتی پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای تخصیص اعتبار به این بیمارستان را ۴۰۰ میلیارد تومان از محل منابع سفر استانی هیأت دولت بیان کرد و ادامه داد: اجرای چنین پروژه‌های کلان در بخش سلامت زمان بر بوده و نیازمند تخصیص و جذب بودجه‌های مناسب است تا طبق برنامه زمان بندی اجرایی شود.

وی از این مگاپروژه بخش سلامت آذربایجان شرقی به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه بیمارستانی کشور یاد کرد که تزریق اعتبارات مناسب و مکفی برای تکمیل این بیمارستان نه تنها برای منطقه شمال غرب، بلکه برای کل کشور و هشت استان که جمعیت کثیری را شامل می‌شود، منشأ آثار مثبت و مفیدی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا