انعقاد تفاهم‌نامه مشترک توسعه گردشگری بین ترکیه وایران دردستورکار

تبریز- معاون هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی از قرارگیری انعقاد تفاهم‌نامه مشترک توسعه در دستورکار متولیان گردشگری ترکیه و ایران خبر داد.

به گزارش ارک خبر،تراب محمدی در دیدار هیئت عالی رتبه ترکیه اظهار کرد: با توجه به روابط برادرانه کشور و منطقه آذربایجان با کشور ترکیه، در این دیدار برنامه‌های مشترک توسعه گردشگری مابین این دو کشور برای تبیین مفاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری بررسی شد.

او با اشاره به لزوم شناخت جامع ایران و تبریز توسط مردم ترکیه، گفت: در این راستا طبق تعاملات انجام گرفته در این جلسه، تبیین برنامه‌هایی مشترک برای معرفی ایران و تبریز به جامعه‌های هدف از جمله جوانان، دانشجویان و فعالان گردشگری ترکیه، در دستورکار قرار گرفت تا به صورت ویژه تورهایی معرفی در این راستا برگزار شود.

معاون هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی افزود: طبق اظهارات رئیس این هیأت عالی مقام کشور ترکیه، مردم ترکیه اشتیاق بسیاری برای آشنایی با فرهنگ، تاریخ و تمدن تبریز دارند، لذا در این راستا طی مباحث مطرح شده، بسته‌های فرهنگی و اقلام معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان با همکاری این هیأت در ترکیه در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

محمدی اظهار داشت: با توجه به اینکه همه ساله شاهد سفر گردشگران بیشمار ایرانی به کشور ترکیه هستیم، لذا لازم است این رابطه دو طرفه شده و به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه مشترک، بستر لازم برای حضور گردشگران ترکیه‌ای در کشور فراهم شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا