حفظ آیین و سنت‌های روستایی از اهداف برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌ شرقی، حفظ آیین‌ و سنت‌های روستایی را از اهداف برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و صنایع دستی در نقاط مختلف استان برشمرد و خواستار برگزاری باشکوه‌تر اینگونه مراسمات شد.

به گزارش ارک خبر،علیرضا بایرام زاده در اولین جشنواره فرهنگی ورزشی و گردشگری منطقه شیور در روستای جوبند شهرستان اهر گفت: در راستای حفظ آیین و سنت‌ها و همچنین توسعه‌ی صنایع دستی و نشاط همگانی در خود روستا این جشنواره برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه‌ی طبیعت و بوم گردی در کلیه‌ی روستاهای اهر باید انجام شود، افزود: در این راستا از سه واحد بوم گردی در روستا جوبند بازدید و مقرر شد در اسرع وقت نسبت به صدور پروانه بوم گردی برای این واحد عملیاتی شود.

فرماندار اهر نیز در این مراسم از برگزاری جشنواره ملی ورنی با هدف معرفی و تجاری سازی این محصول در این شهرستان خبر داد.

ابوالفضل غنی زاده با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی و گردشگری منطقه شیور کاملاً به صورت سنتی و بر مبنای آیین‌های قدیم روستایی برگزار شد گفت: این جشنواره یادآور سبک زندگی سال‌های قبل از شهرنشینی است و امیدواریم سال آینده این جشنواره به صورت ویژه و باشکوه‌تر از امسال برگزار شود.

وی، برگزاری جشنواره‌های روستایی را در جهت معرفی و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری منطقه و روستاها مهم برشمرد و افزود: اینگونه مراسمات علاوه بر شناسایی روستاها، باعث رونق اقتصادی و فرهنگی در روستاها و گسترش صنعت پاک(صنعت گردشگری) در منطقه خواهد شد.

فرماندار اهر در ادامه ضمن تاکید بر توانمندی بالای مردان و زنان روستایی این شهرستان در ورنی بافی گفت: سال آینده در صنعت ورنی بافی شاهد یک اتفاق بزرگ برای اشتغال ۵۰ هزار نفر از مردم روستاها در خانه‌های روستایی و شهری خواهیم بود.

وی افزود: با پیگیری‌های نماینده شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس و مسئولین تلاش داریم در کنار تجارت الکترونیکی ورنی، دیپلماسی تجاری صنعت ورنی را نیز حل کنیم و حداقل در طول جشنواره ملی ورنی پنج تفاهم نامه تجاری بین پنج کشور خارجی از جمله آذربایجان، ترکیه، امارات، اقلیم کردستان و منطقه‌ای در عراق و حتی برخی از استانهای کشور انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، فرماندار اهر همچنین خواستار پیگیری مسئولان ارشد استانی و شهرستانی در خصوص ثبت جهانی ورنی شد و از رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اهر نیز خواست نسبت به شناسنامه دار کردن نقشه‌های ورنی تلاش مضاعف کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا