رسانه‌ها در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فمسئولیت خطیری را برعهده دارند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز به‌مناسبت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر گفت : رسانه‌ها در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تبیین اهداف و اولویت‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی مسئولیت خطیری برعهده دارند و امیدواریم یاری‌گر ما در این موضوع مهم باشند.

به گزارش ارک خبر،امیر دریادار دوم رضا عباسی  با اشاره به عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: در عملیات بیت المقدس با اینکه دشمن از تجهیزات مدرن روز برخوردار بود، ولی ما موفق شدیم در این عملیات مهم و راهبردی پیروز شویم و ضمن آزادسازی خرمشهر و هویزه، ۱۹ هزار اسیر و مقادیر زیادی ادوات مختلف نظامی از دشمن بگیریم که در طول تاریخ دفاع مقدس بی‌نظیر است.

تیپ ۳۱ عاشورا نیز به فرماندهی «امین شریعتی» و شهید «علی تجلایی» از آذربایجان شرقی در این عملیات حضور داشتند؛ ۱۹۴ شهید در این عملیات از استان داشتیم که ۵۴ تن از آنان از تبریز و الباقی از سایر شهرستان‌های استان بودند.

ایمان و توکل به خدا، وحدت بین نیرو‌های مسلح، اتفاق نظر برای پیروزی، روحیه مقاومت، ایثارگری، شهادت طلبی خواستن و شعار «ما می‌توانیم» از دلایل مهم موفقیت رزمندگان اسلامی در این عملیات بزرگ بود.

تعداد ۴۰ ویژه برنامه برای چهلمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در استان برگزار می‌شود که دستورالعمل اجرایی این برنامه‌ها به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شده است.

توجه به کودک، نوجوان و جوانان از رئوس مهم برنامه‌های این هفته است که با توجه به هجمه‌های سنگین دشمنان علیه این قشر، از اهمیت خاصی برخوردار است.

عطرافشانی مزار شهدا، اختتامیه همایش جلوه‌های جهادی شهیدان باکری و سلیمانی در مدیریت شهری، همایش تجلیل از فاتحان و مدافعان خرمشهر با حضور خانواده‌های شهدا، شب خاطره، نمایشگاه عکس، رونمایی از کتاب «لاله‌های سرخ ایدم» و دیدار فرماندهان دوران دفاع مقدس با نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی از جمله برنامه‌های گرامیداشت سالروز این حماسه شکوهمند است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا