باغ موزه دفاع مقدس تبریز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: باغ موزه دفاع مقدس تبریز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ارک خبر، امیر دریاداردوم رضا عباسی در آئین رونمایی از کتاب «سناریوی محتوایی و اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۱۵ درصد باغ موزه دفاع مقدس مرتبط به تاریخ قبل از انقلاب و ۸۵ درصد آن به موضوعات دفاع مقدس و جبهه مقاومت اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین افزود: شهرداری تبریز اعتبار ۷۰ میلیارد ریال سال گذشته و ۲۰۰ میلیارد ریال هم امسال برای تکمیل این باغ موزه تخصیص داده است.

وی همچنین یادآور شد: اتحاد بین اقوام، مذاهب و زبان کشور در باغ موزه دفاع مقدس تبریز به نمایش درمی‌آید و در این موزه نشان می‌دهیم که کشور ما یک جغرافیا است و ایرانی بودن و حفظ تمامیت ارضی کشور مهم بوده و تمام اقشار مردمی در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرده‌اند.

وی از بازنگری طرح جامع باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: مقرر شده تا اماکن تفریحی، ورزشی، تفکراتی و موضوعات جدیدی در این باغ موزه احداث شود تا همه عرصه‌ها به ویژه عرصه دفاع مقدس را دربرگیرد.

وی با بیان این‌که دستاوردهای انقلاب اسلامی به کودکان، نوجوانان و جوانان امروز در این باغ موزه نمایش داده می‌شود، افزود: امروز، هجمه‌های بسیاری به دستاوردهای انقلاب و راه امامین انقلاب وارد می‌شود و از سویی نیز کودکان و نوجوانان و جوانان، این دستاوردها را ندیده‌اند، بنابراین ما باید اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در دفاع مقدس به این اقشار نشان دهیم.

وی با اشاره به حقایق جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران، اظهار کرد: جوانان و کودکان امروز باید بدانند که تمام دنیا در دوران دفاع مقدس در مقابل ما قرار گرفته بودند. روزی که قطعنامه امضا شد و جنگ به پایان رسید، تجهیزات عراق دو برابر شده بود که این امر نشان می‌دهد ما در برابر دشمن تا دندان مسلح جنگیدیم. رزمندگان ما با باورهای دینی وارد منطقه جنگی می‌شدند و پیش از هر چیزی ابتدا قلبشان را به میدان جنگ می‌فرستادند و آغوش آن‌ها برای شهادت باز بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به نقش تمامی اقشار مردم و به خصوص زنان در دفاع مقدس، گفت: استان ما امدادگر زنی دارد که در ۱۱ عملیات دفاع مقدس حضور داشته و علی رغم فرزند ۲ ساله‌اش به خاکریز و خط مقدم رفته است.

وی با اشاره به نمایش نقش آفرینی‌های روحانیت، جهادگران، آزادگان و نیروهای مسلح در موزه دفاع مقدس، اظهار کرد: حضور در باغ موزه باید برای افراد، امیدآفرینی کند و مردم بدانند که ما از کجا آمده و به کجا رسیده‌ایم.

کتاب «سناریوی محتوایی و اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی» تألیف حسن نجفی محتوایی برای نسل‌های مختلف از کودکان تا سالخوردگان کاربرد داشته و می‌توان در سطوح استانی و ملی از محتویات آن بهره برد؛ امروز جلد نخست این کتاب رونمایی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا