افزایش ۹۰ تنی تولید زعفران

خبرگزاری ارک – عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان تولید زعفران در سال‌جاری حدود ۹۰ تن افزایش یابد، گفت: تا حدود ۱۰ روز آینده قیمت این محصول در بازار به ثبات خواهد رسید.

علی حسینی با بیان اینکه برداشت انبوه زعفران در کشور هنوز آغاز نشده است و از اواخر مهرماه شروع خواهد شد، اظهارداشت: در برخی مناطق به شکل محدود برداشت آغاز شده است و محصول نوبرانه وارد بازار می‌شود.

حسینی با اشاره به وضعیت نسبتا مطلوب بارندگی‌ها در اواخر سال ۹۳ و اوایل سال‌جاری، گفت: براین اساس پیش بینی می‌شود میزان تولید طلای سرخ نسبت به سال‌ گذشته با رشد همراه باشد.

عضو شورای ملی زعفران، میزان تولید این محصول را در دو استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی در سال گذشته، ۲۱۰ تن عنوان کرد و اظهارداشت: پیش‌بینی ما این است که میزان تولید زعفران در سال‌جاری به حدود ۳۰۰ تن افزایش یابد.

حسینی با بیان اینکه سال قبل میانگین تولید زعفران در هر هکتار حدود ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم بوده است، افزود: این میزان در سالیان گذشته بین ۳ کیلو و ۵۰۰ گرم تا ۳ کیلو و ۷۰۰ گرم بوده است، ضمن اینکه انتظار داریم در سال‌جاری حداقل به ۳ کیلو و ۵۰۰ گرم در هر هکتار برسیم.

عضو شورای ملی زعفران، وضعیت بازار این محصول را بی ثبات توصیف کرد و گفت: تا حدود ۱۰ روز آینده قیمت این محصول به ثبات خواهد رسید.

حسینی با اشاره به اینکه امیدوار هستیم قیمت‌ها ‌در روزهای آینده‌ به تعادل برسد، ‌ اضافه کرد: در حال حاضر قیمت‌ها نوسان زیادی دارد. به عنوان مثال، یک روز قیمت زعفران ۷ میلیون تومان است اما روز بعد با اندکی افزایش عرضه، نرخ این محصول ۲۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

دکمه بازگشت به بالا