طرح تحول، اساس توسعه آموزش عالی کشور

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح تحول که در دولت سیزدهم تدوین شده، اساس توسعه‌ی آموزش عالی کشور را فراهم می‌کند.

به گزارش ارک خبر،قاسم عموعابدینی در دیدار رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز و معاونین این دانشگاه اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم، تشکیل طرح تحول بود که تدوین شد و نهایتاً جمع بندی شده و طرح تحول ابلاغ شد تا نظام آموزشگاهی ما مطابق آن سنجش شود که این طرح مطابق با مشکلات و چالش‌ها در نظر گرفته شده و نوشته شد.

وی ادامه داد: امروزه شغل‌های جدیدی بوجود آمده است که دانشگاه‌ها باید مسیر خود را در آموزش تغییر دهند و مطابق طرح تحول ارزیابی شوند چراکه اساتید، افسران آموزش در صف مقدم هستند.

وی افزود: در طرح تحول ۹۰ درصد اصلاحیه و ۱۰ درصد مربوط به تاسیس کردن است که برش‌های آموزشی طرح را مشخص کرده‌ایم و به دانشگاه‌ها ارائه می‌دهیم تا شما هم بر روی برشی از آن عمل کرده و به ما منتقل کنید.

عموعابدینی خاطرنشان کرد: ماموریت ابلاغی ما راهبرد کلان تدوین‌شده است که برای هر طرح راهبردی یک برنامه وجود دارد و باید قطعه‌ی دانشگاه شما مطابق دانشگاه‌های دیگر منطقه هم باشد.

وی اضافه کرد: ۸۰ درصد تحولات ما مربوط به آموزش است چراکه اساس توسعه‌ی کشور آموزش است و شقاوت و سعادت کشور از نظام آموزش عالی و دانشگاه‌ها است.

وی همچنین یادآور شد: آمایش آموزش عالی ۹ بند دارد و مصوبه‌ی آن قانونی است و طرح تحول مطابق با اسناد بالادستی طراحی و ابلاغ شده و برش‌های مختلف آن انجام شده است که اکنون باید در سطح دانشگاهی انجام شود.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در ادامه بیان کرد: ما دانشجویانی را تربیت کرده‌ام که توانمند نیستند اما در طرح تحول در نظر داریم تا فارغ‌التحصیلان مهارت کسب کنند و توانمند شوند و در این طرح دانشگاه‌ها از نظر ارتقاء سطح امید اجتماعی و مسئولیت پذیری ارزیابی می‌شوند.

وی اضافه کرد: اساتیدی داریم که استاد تمام بوده و رتبه‌ی جهانی دارند و باید از این افراد در سطح ملی استفاده کرد؛ لذا ما آماده هستیم تا در این مسیر بر روی توانمندی‌سازی دانشجویان کار کنیم.

وی گفت: طرح تحول را آماده کردیم و هر برشی از آن را هر دانشگاه برای خود معین می‌کند که در اولین فرصت، آمایش آن را انجام می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند تبریز، عموعابدینی در پایان تاکید کرد: باید از اساتید، دانشجویان و نخبگان حمایت کنیم تا شاهد پیشرفت کشور باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا