طرح ارتقاء سلامت سواد ترافیکی شهروندان در تبریز اجرا می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: طرح ارتقای سلامت سواد ترافیکی شهروندان به منظور شناخت عوامل ترافیکی تاثیرگذار در سلامت فردی و اجتماعی در این شهر اجرا می‌شود.

به گزارش ارک خبر،یعقوب وحیدکیا، در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: رویکرد جدید معاونت حمل و نقل در مدیریت دانش ترافیک، افزایش سواد سلامت شهروندان و بهره گیری از سرمایه‌های اجتماعی جهت تغییر رفتار سلامتی آنان است.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر میزان تلفات انسانی ناشی از تصادفات شهری افزایش یافته است که بر اساس تحقیقات به عمل آمده، افزایش این آمار علاوه بر دلایل فراوانی که دارد، رفتار ترافیکی شهروندان نیز در آن بسیار مهم ارزیابی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: براساس تجربه سالهای گذشته طرح جامع سیستماتیک ارتقاء سواد ترافیکی در توانمند سازی شهروندان در شناخت عوامل ترافیکی تاثیرگذار در سلامت فردی و اجتماعی بسیار موثر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وحیدکیا یادآور شد: توانمندسازی مردم در شناخت عوامل تاثیرگذار بر سلامت فردی و اجتماعی، تصمیم گیری صحیح در انتخاب رفتار سالم ترافیکی و رعایت شیوه زندگی سالم در عبور و مرور، هدف اصلی این معاونت است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا