توجه و درمان دختران آسیب دیده اجتماعی از اهداف بهزیستی آذربایجان‌شرقی است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: یکی ازهدف‌های بهزیستی استان توجه و اهمیت بر سلامت روانی دختران به‌ویژه تحت درمان قرار دادن دختران آسیب دیده اجتماعی است.

به گزارش ارک خبر،فرگل صحاف روز چهارشنبه، ۱۸ خرداد ماه، در برنامه‌ای که به مناسبت دهه کرامت در شیرخوارگاه احسان تبریز برگزار شد، اظهار کرد: توجه، اهمیت و ضرورت موضوع دختران و دقت به وضعیت دختران در سطح جامعه جهت اصلاح فرآیندهای مرتبط با آنها اهمیت روز دختر را دو چندان کرده است.

وی افزود: نصف جمعیت جامعه را دختران و زنان آینده تشکیل داده است و جایگاه و نقش دختران در فرهنگ عمومی کشور اهمیت بسزایی دارد و پیوسته سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی خود را باید در اختیار دختران قرار دهد تا دخترانی عاقل، توانمند و دانا عفیف به بار آوریم.

صحاف یادآور شد: احیای ارزش‌های فرهنگی جامعه با تکیه بر سیره اهل بیت(س)، توجه بر سلامت روانی و اجتماعی دختران، اهتمام ملی برای بهبود وضعیت آنها، اصلاح، احیا و توسعه‌ی و مقام مادر، تعمیق و گسترش آموزه‌های دینی، ایجاد زمینه‌های مساعد برای احیای فرهنگ اجتماعی و توسعه‌ی زمینه‌ی دسترسی همه‌ی دختران به فعالیت‌های اجتماعی از مهمترین ضرورت نامگذاری روز دختر است.

وی خاطرنشان کرد: باید در زمینه‌ی برطرف کردن مشکلات دختران زیر پوشش بهزیستی گام‌های موثری برداریم که دفتر امور کودکان و نوجوانان و ۱۰ مرکز غیر دولتی با ۱۱۳ دختر تحت پوشش در این زمینه فعالیت می‌کنند و در  سراسر سطح استان ۶۹۰ دختر هم نزد خانواده‌های جایگزین تحت حمایت روانی و اجتماعی بهزیستی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی از دختران آسیب دیده اجتماعی و در معرض آسیب حمایت می‌کند همچنین در سال ۱۳۸۷، خانه سلامت دولتی تحت حمایت اورژانس اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از زیر پوشش بهزیستی استان تشکیل شد که در کنار آن خانه سلامت روزانه‌ای نیز در سال ۱۳۹۶ تاسیس شد و خدمات روانی و اجتماعی بسیاری در زمینه‌ی افزایش توانمندی و کمک به کاهش آسیب‌ها ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: شناسایی دختران آسیب دیده از طریق اورژانس اجتماعی و مراکز بهزیستی از اهداف مهم است که مداخلات تخصصی فردی و خانوادگی در سطح خانواده و جامعه ارائه می‌دهیم.

وی در ادامه بیان کرد: گروه‌های هدف ما دختران بالای ۱۲ سال است که در طول پنج سال ۱۵۵ دختر در خانه‌های سلامت دولتی توانمند شدن و ۴۰۷ مورد نیز در مراکز روزانه‌ی ما تخت پوشش بودند.

به گزارش ایسنا، صحاف در پایان تاکید کرد: امیدواریم روزی شود که شرایط خوبی فراهم شود و مشکلات بر دختران ما غلبه نکند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا