ضرورت اقامه نماز اول وقت در ادارات

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نماز جماعت یکی از شعائر مهم است که باید بر برگزاری آن در ادارات و سازمان‌ها در اول وقت اهتمام جدی صورت گیرد.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در نشست ستاد اقامه نماز استان با تاکید براینکه برگزاری نماز اول وقت در ادارات باعث ارتقای معنویت کارکنان می‌شود، گفت: نماز جماعت به عنوان یکی از شعائر مهم اسلام ناب محمدی باید در ادارات و سازمان‌ها مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد و در کوتاه‌ترین زمان و در اول وقت اقامه شود.

وی ابراز داشت: کوتاه شدن زمان برگزاری نماز در ادارات باعث جلوگیری از نارضایتی مردم می‌شود و امورات مردم معطل برپایی نماز نشود که با طولانی شدن زمان اقامه نماز یقیناً کار مردم می‌ماند و این امر باعث نارضایتی از این فریضه مهم می‌شود.

امام جمعه تبریز افزود: برگزاری نماز جماعت در ادارات عامل تقویت وجدان کاری، وحدت و همدلی و صمیمیت و همچنین ارتقا معنویت بین کارکنان ادارات می‌شود که باید از این فرصت برای خدمت بیشتر برای مردم استفاده شود.

وی از برگزاری مسابقات ورزشی از جمله فوتبال در وقت اذان به شدت انتقاد کرد و از فدراسیون فوتبال و متولیان برگزاری این مسابقات خواست در برگزاری مسابقات تجدید نظر کنند تا مومنین از فیوضات نماز بی بهره نشوند و دوستداران فوتبال نیز بتوانند از برگزاری مسابقات استفاده کنندو با نماز هم تلاقی صورت نگیرد.

در این جلسه حجت الاسلام آقاجانی مسئول ستاد اقامه نماز استان گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری نماز جماعت در ادارات سازمان‌ها ارائه کرد و از پور صابری فعال فضای مجازی در حوزه نماز که اخیراً رتبه برتر در یکی از مسابقات کسب را کرده بود با اهدا انگشتر نفیس رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی شد.

دکمه بازگشت به بالا