مدرسه‌سازی در آذربایجان‌شرقی سرعت می‌گیرد/ تصویب اعتبار ۸۴۷ میلیارد تومانی در سفر استانی

مدیرکل سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی اختصاص ۸۴۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت، تجهیز و تکمیل مدارس نیمه‌تمام استان را دستاورد سفر رییس‌جمهور به این استان اعلام کرد و گفت: با تخصیص این اعتبارات شاهد شتاب بخشی به ساخت مدرسه در استان خواهیم بود.

به گزارش ارک خبر،اد فرهودی روز یکشنبه در گفت و گویی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر دکتر رییسی به آذربایجان شرقی ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل استخر دانش آموزی میانه و سالن ورزشی کمال ناحیه چهار تبریز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص یافت.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این سفر ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مدارس نیمه تمام و خیرساز استان یافت که از این مبلغ، ۲۵۰ میلیارد تومان توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از محل خیران مدرسه ساز و ۵۰ میلیار تومان نیز از محل منابع استان در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تصویب شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، تبدیل مدارس سنگی و کانکسی به ساختمان با مشارکت ۶۰ درصدی سازمان نوسازی و توسعه مدارس و تجهیز مدارس و مشارکت ۴۰ درصدی ستاد اجرایی فرمان امام در سال جاری و سال آینده را از جمله مصوبات سفر رییس جمهور اعلام کرد.
فرهودی از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل سرویس های بهداشتی و آب خوری مدارس توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نفت به نسبت مساوی در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث مدرسه در مناطق حاشیه شهر تبریز و روستاهای فاقد مدرسه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ از محل اعتبارات محرومیت زدایی تصویب شد.
مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی اختصاص ۱۰۲ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های آموزشی استانی توسط سازمان برنامه و بودجه استان در سال جاری را از دیگر مصوبات این سفر در حوزه ساخت و تکمیل مدارس برشمرد.
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت در قالب بیست و سومین سفر استانی ۱۲ خرداد مهمان مردم آذربایجان شرقی بود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا