شرایط امنیتی آذربایجان شرقی مطلوب است

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: شرایط امنیتی آذربایجان شرقی مطلوب است و مشکل امنیتی در این استان نداریم.

به گزارش ارک خبر،موسی خلیل اللهی جلب اعتماد عمومی و ارتقای جایگاه دستگاه قضائی را از جمله رویکردهای مهم و جدید ریاست قوه قضائیه دانست و گفت: برای تحقق این دو اصل، تلاش‌های شبانه روزی کارکنان و قضات در دستور کار قرار دارد.

وی شفاف سازی را از جمله اهداف اصلی دادگستری آذربایجان شرقی برای احقاق حقوق عامه بیان و اضافه کرد: بر همین اساس شماره تلفن ۱۵۸۰ حفاظت اطلاعات قوه قضائیه به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایات، نقطه نظرات و پیشنهادات آحاد مردم در زمینه عملکرد دستگاه قضائی است.

خلیل اللهی یکی از چالش‌های اصلی دادگستری آذربایجان شرقی را حضور و ظهور افراد کلاه بردار در اطراف دادسراها اعلام کرد و ادامه داد: متأسفانه طی ماه‌های اخیر عده‌ای از افراد فرصت طلب و سودجو با انواع حیله‌ها و طرح این مطلب که در داخل مجموعه دادگستری آشنا داشته و می‌توانند مسائل و مشکلات مراجعه کنندگان را حل و فصل کنند، از افراد ساده لوح اخاذی می‌کنند که مردم باید این افراد را شناسایی و به قوه قضائیه معرفی کنند.

وی با بیان اینکه این افراد کلاه بردار به جایگاه دستگاه قضائی و نیز اعتماد عمومی لطمه جبران ناپذیری وارد می‌کنند، افزود: پارسال در این زمینه تعداد ۲۳ نفر دستگیر شدند که عده‌ای پس از تحمل کیفر خود آزاد شدند و عده‌ای نیز هم اکنون در زندان به سر می‌برند.

خلیل اللهی نطرسنجی از مراجعه کنندگان به دادگستری آذربایجان شرقی را از اقدامات مهم این مجموعه برای شفاف سازی امور یاد و اضافه کرد: تمامی افرادی که به مجموعه‌های مختلف دادگستری استان مراجعه می‌کنند، بلافاصله هنگام خروج از دوایر قضائی تحت نظرسنجی قرار می‌گیرند که علاقمندیم افراد با حساسیت ویژه ای به پرسش‌های سامانه پاسخ دهند تا دادگستری آذربایجان شرقی با ترمیم نقاط ضعف خود، زمینه‌های برخورداری بهتر و سالم‌تر مردم از خدمات را فراهم کند.

وی میزان رضایت مندی مردم آذربایجان شرقی طبق نظرسنجی فوق را در سال گذشته ۷۴ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به نوع کارکرد دستگاه قضائی که همواره آرای صادره بر علیه یکی از طرفین پرونده‌ها است، آماری خوب به شمار می‌رود، هرچند اعتقاد داریم با نقطه آرمانی فاصله زیادی وجود دارد.

خلیل اللهی از رسانه‌های گروهی درخواست کرد تا با انتشار اخبار و گزارش‌های مختلف و حتی انتقادی، دستگاه قضائی را در راستای ارائه خدمات مناسب و مطلوب به مردم یاری دهند.

وی شرایط امنیتی آذربایجان شرقی را مطلوب خواند و با تاکید بر اینکه دادگستری با هر گونه اخلال در بازار و فضای کسب و کار و نیز بر هم زنندگان امنیت عمومی برخورد قاطع می‌کند، گفت: به هیچ عنوان اجازه خودنمایی به افراد فرصت طلب، متخلف و اراذل و اوباش در استان داده نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اظهار داشت: وجود امنیت یکی از مسیرهای مهم برای سرمایه گذاری و به موازات آن فراهم سازی رشد و رونق اقتصادی است که در این راه دادگستری استان خود را در کنار فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران احساس می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا