کمبود ۱۶ هزار معلم استان اصفهان تا حدودی حل شد

به گزارش ارک خبر:مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش رکن اصلی و اثرگذار هر جامعه‌ای است، گفت: در فرآیند تعلیم و تربیت فراهم بودن زیرساخت‌ها نیاز است، که مهمترین آن‌ها نیروی انسانی است، آموزش و پرورش استان اصفهان در سال گذشته ۱۶ هزار نیروی انسانی کم داشت که خوشبختانه از طریق آزمون استخدامی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان بخشی از آن حل شد.

محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه ۷۵ هزار دانش‌آموز تبعه در مدارس استان وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار نفر به این تعداد اضافه شود، اظهار کرد: ۹۶۸هزار دانش‌آموز و ۴۸ هزار معلم شاغل رسمی، ۵۵ هزار معلم بازنشسته و بیش از ۲۲ هزار معلم حق التدریس در استان اصفهان است که همه به صورت مستقیم با آموزش و پرورش ارتباط داشته و یا دارد.

وی افزود: در سال‌های اخیر به واسطه خشکسالی‌های پی در پی و نبود آب در زاینده رود زمین دچار فرونشست شده، در شمال شهر اصفهان، شاهین شهر و برخوار در مدارس این فرونشست بیشتر مشهود است، بر اساس نظر کارشناسان اداره نوسازی و بهسازی مدارس رفتار می‌کنیم و در صورت نیاز مدارس تخلیه خواهد شد، تعدادی از مدارس تخلیه شده و تعدادی از مدارس نیز کاهش جمعیت اعمال شده است.

در ادامه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طرح تابستانه تثبیت و تعمیق آموزش در ۴۱ منطقه استان اصفهان اجرایی می‌شود.

احمدرضا بنی لوحی درخصوص اجرای طرح تابستانه در مدارس استان اصفهان برای دانش‌آموزانی که در دوره آموزش آنلاین در کیفیت پایین یادگیری بودند، تصریح کرد: باید توجه داشت در دو سال اخیر افت پیدا و پنهان یادگیری دانش‌آموزان را شاهد بودیم. در دوره متوسطه سه گروه دانش‌آموز هست، گروهی که شرایط علمی مناسب دارند، گروهی که تجدید شده‌اند و گروهی که نمره گرفتند اما از شرایط علمی مناسبی برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: این دوره تثبیت و تعمیق یادگیری نامگذاری شده است و فرصت خوبی برای هدایت تحصیلی است، این دوره رایگان است و نباید هیچ هزینه‌ای دریافت شود و نمره ای که دانش‌آموز در شهریور ماه می‌گیرد جایگزین نمره خرداد می شود. البته باید توجه داشت که قطعاً نمی‌توان دو سال افت تحصیلی را در ۶ هفته جبران کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در برخورد با معلمان و مدیران خاطی مدارس ابتدا تذکر داده می شود و بعد برخورد اداری خواهیم کرد، ابراز داشت:
آمار دقیقی از تعداد معلمان فوت شده هم اکنون در دسترس نیست اما تعداد معلمان فوت شده از کرونا در استان اصفهان نسبت به سایر استان‌های کشور کمتر است.

ابراهیمی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین دستاورد سفر رئیس جمهور تکمیل تعهدات دولت نسبت به ساخت ۳۰۰ مدرسه مشارکتی با خیران بود.

وی با اشاره به اینکه پول گرفتن نباید شرط ثبت نام باشد، اما اگر ولی دانش‌آموز تمایل به پرداخت داشته باشد اشکالی ندارد، اعلام کرد: سرانه مدارس ۱۰ سال پرداخت نشد و اخیراً این امر در حال پرداخت است، چنانچه این روند ادامه یابد دریافت کمک نیز کاهش خواهد یافت.

خبرنگار:مهتاب خیری

دکمه بازگشت به بالا