دانش آشتیانی:معلمان درعصر اینترنت و ارتباطات، استرس را از دانش آموزان دور کنند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

دانش آشتیانی:معلمان درعصر اینترنت و ارتباطات، استرس را از دانش آموزان دور کنند

وزیر آموزش وپرورش گفت: در عصر ارتباطات و دورانی که دانش آموزان می توانند محتواهای آموزشی را از راه اینترنت و شبکه های مختلف کسب کنند معلمان به عنوان تسهیل گر لازم است استرس را از دانش آموزان دور کنند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی روز سه شنبه در آئین ‘ سپاس معلم’ که در جمع دانش آموزان و معلمان دبستان بیرجندی اصفهان برگزار شد، افزود: لازم است معلمان فضایی شاداب را به دانش آموزان هدیه دهند.
وی خطاب به معلمان گفت: خیلی نگران نباشید که دانش آموزان محتوای آموزشی را فرا نگیرند بلکه کاری کنید که آنها از درس خواندن لذت ببرند و همیشه شاد و سرزنده باشند.
دانش آشتیانی افزود: محتوای آموزشی برای افراد مایوس و نا امید فایده ای ندارد ولی یک فرد امیدوار با نگرش مثبت بهتر می تواند محتواهای آموزشی را یاد بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: هم اکنون در دنیا بیشتر موارد آموزشی بویژه در دبستان با تاکید بر درک بالا و برقرار کردن ارتباط با دانش آموزان است تا آنها بتوانند موضوع های درسی را بهتر فرا بگیرند.
وی با تاکید بر نحوه تعامل معلم با دانش آموزان گفت: تعامل معلم بیشتر از سواد ارزش دارد زیرا صرف سواد برای یک معلم کافی نیست و معلم باید نقش تسهیل گر داشته باشد.
وی با بیان اینکه اقتصاددانان بزرگ معتقدند توسعه پایدار باید از مقطع دبستان آغاز شود، افزود: نباید با بالا بردن کمیت از کیفیت غافل شویم.
دانش آشتیانی با تاکید بر اینکه هیچ شغلی قابل مقایسه با معلمی و هیچ کاری بهتر از تدریس در مدرسه نیست، گفت: معلمی باید برگزیده شود که هم سواد علمی و هم سواد حرفه ای داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه استعداد دانش آموزان باید در مسیر درست برده شود، اظهار کرد: در این صورت است که می توانیم زمینه ساز شکوفایی بهتر آنها در دوران آموزش باشیم.
وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به محتوای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: معلمان نقش کلیدی و زیرساختی در این مقوله دارند.
وی با تاکید بر اینکه نباید همه چیز دستوری و متمرکز باشد، افزود: باید معلم در بسیاری از تصمیم سازی ها نقش داشته باشد تا بتواند آزادانه تفکرات درست خود را پیاده و اجرا کند.
دانش آشتیانی با سپاس از همه معلمان اظهار کرد: معلم با تلاش خود و با سوختن و ساختن سعی دارد که جامعه را توانا کند.
وی با تاکید بر نقش معلمان در دانایی پروری دانش آموزان گفت: آموزش دانایی به دانش آموزان می تواند تضمین بخش یک زندگی با کیفیت و موفق برای اینده آنها باشد.
وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: یک معلم ممکن است در مسیر شغلی خود با مشکل هایی مواجه باشد ولی عشق معلمی و ارزش این حرفه بسیاری از مشکل های او را هموار و انگیزه اش را بیش از پیش تقویت می کند.
وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم به شهر اصفهان سفر کرد و پس از ورود به این خطه برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا راهی گلستان شهیدان شد.
وزیر آموزش و پرورش با حضور بر مزار آیت الله طاهری امام جمعه فقید اصفهان، علی اکبر پرورش وزیر اسبق آموزش و پرورش، سرداران شهید کاظمی و خرازی و همچنین شهدای مدافع حرم با قرائت فاتحه و اهدای شاخه گل، یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.
دانش آشتیانی امروز مهمان فرهنگیان اصفهان است و با حضور در برنامه های مختلف از نزدیک با معلمان این استان دیدار خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا