رعایت حجاب در ادارات

اگر درجه رعایت مقررات شرعی در ادارات سنجیده شود، مقررات شرعی حجاب بی شک زیادتر از سایر موارد دیگر رعایت می گردد. حتی در سطح جامعه ازجمله اماکن و معابر عمومی هم اینگونه است. درمقام مقایسه می توان گفت که حدود شرعی مربوط به حفظ امانات، اموال دولتی و مردم، ارتشا و انجام ندادن کار و رفتار نا مناسب با مراجعین بیش از سنت های اسلامی مـثل حجاب توسط عده ای، نقض می شود.
لذا باور این است که مسئولین مرتبط با وضع قوانین و کنترل حجاب زنان، بهتر و صلاح است که اول در جهت حل سریع مشکلات معیشتی مردم تلاش و اقدام نمایند.

* جداسازی مردم با مزایا

اخیرا اقداماتی از قبیل حذف یارانه عده ای، و تخصیص انترنت رایگان و..برای گروهی دیگر،انجام و اعلام می شود. این اقدامات در عین حال که فوایدی دارند ولی برای برخی از مردم حساس شبهه ایجاد می کنند. احساس می شود که هدف تعیین کنندکان اینگونه مزایا و امتیازات جبران بخشی از محرومیت های طبقات محروم و کارهای مفید می باشد. منتها بنظر می رسد که تعداد این قبیل امتیاز دهی های موضعی، اگر زیادتر از حد معمول شود، نوعی تبعیض و جدا سازی مردم تلقی خواهد شد.
لذا توصیه می گردد که مسئولین امر، بجای طرح و انجام اقدامات مساعدتی ناچیز به گرو های کم در آمد ، نسبت به رفع تنگناهای اقتصادی و اجتماعی اقدام جدی و مؤثر انجام دهند.
دوزلوک
اوشاقلاری دوز بؤیوتسن دوز اولار
دوزلوک گؤرسه اگریلر ده یورولار
اوغرو قاچیب دالدالانار گیزلینده
ائل ایستیین دینجلیک لر دوغرولار

ائلیمیز
تورک ائلیمیز حکومت لر دوزلدیب
اوزون ایللر اؤلکه میزی دیکلدیب
ساغ ایلا سول باتیلا دوغ تورک اولوب
تورک یوردو نو یئر اوزونده یئکلدیب

ظلم
ظولمون الی چوخ آچیلیب دونیادا
پیچاغی دا کسرله نیب سویمادا
دانیشانلار سیخیلیری گیزلینده
سیخینتیلار دینجلیگی پوزمادا

ظالیم الی گره کلی دیر باغلانا
یئیین گئتسه آیاقلاری داغلانا
بوراخمازلار پیشیگی ده باشینا
قودوز گرک قاندال ایله ساخلانا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا