آذربایجان شرقی در زمره امن ترین استان ها / وضعیت حجاب در استان

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس شاخص های موجود و فراوانی وقوع جرم و نسبت آن با جمعیت آذربایجان شرقی در زمره استان های امن قرار دارد.

به گزارش ارک خبر،سردار علی محمدی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آمار فعالیت های پلیس در چهار ماهه اول امسال گفت: در مقایسه با چهار ماه مشابه سال گذشته تعداد برقراری تماس تلفنی با پلیس با ۱۶ درصد افزایش به ۹۲۴ هزار فقره رسیده است ؛ همچنین تماس های عملیاتی با پلیس ۱۱۰ استان در این مدت نیز با ۱۲ درصد رشد به ۳۵۰ هزار مورد رسیده است.
وی با اشاره به تعداد تماس هایی که به منظور مشاوره و راهنمایی با پلیس گرفته شده است اذعان داشت: این رقم سال گذشته ۳۹۱ هزار مورد بود که در مدت مشابه امسال به ۴۳۷ هزار مورد رسیده است.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به آمار مقابله با جرایم و سرقت های خرد و مهم اشاره کرد و افزود: آذربایجان شرقی از لحاظ وقوع جرایم خرد نسبت به جمعیت رتبه ۲۹ و از لحاظ تعداد جرم وقوع شده رتبه ۱۱ کشوری را دارد و از این حیث جزو استان های امن محسوب می شود.
وی همچنین از کاهش رشد وقوع جرایم در استان خبر داد و افزود: امسال رشد وقوع جرایم از ۱۳ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته است که نشان می دهد سرعت رشد وقوع جرایم در آذربایجان شرقی کاهش یافته است.
وی یکی از مهمترین عوامل دخیل در کاهش وقوع جرم را هوشیاری و هوشمندی مردم خواند و افزود: پلیس همیشه هوشیار و آماده برخورد با متخلفان است ولی در این میان کمک و همراهی مردم با پلیس بسترساز امنیت در جامعه است.

برخورد با اراذل و اوباش در استان
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اینکه با هر گونه قانون شکنی و آسیب زنندگان امنیت جامعه به شدت برخورد می کنیم افزود: با هر کسی که آرامش جامعه را چه از طریق فضای مجازی و چه از طریق فضای واقعی تهدید کند به شدت برخورد می کنیم.
سردار محمدی در ادامه به آمار اراذل و اوباش بازداشت شده در استان اشاره کرد و افزود: طی چهار ماه گذشته ۹۴ نفر از اراذل و اوباش استان بازداشت شده اند و همچنین ۲۶ نفر نیز شناسایی و ۲۳۸ نفر در این مدت احضار شده اند.
وی اضافه کرد: در این حوزه نیز انتظار داریم مردم با مشارکت و همراهی؛  پلیس را در برخورد با عوامل برهم زننده نظم و امنیت جامعه یاری رسانند.
وی در ادامه از اجرای طرح امنیت محله محور در استان خبر داد و افزود: دستورالعمل اجرایی این طرح ابلاغ شده است و به زودی در استان نیز به اجرا در می آید.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح ساکنان محله نیز در تامین امنیت آن مشارکت می کنند و کلانتری های منطقه موظف هستند به صورت مرتبط با نمایندگان هر محله دیدار و گفت و گو کنند.

اجرای طرح عفاف و حجاب
سردار محمدی در ادامه به موضوع برخورد با بی حجابی و کشف حجاب در استان اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت و سامانه های هوشمند موجود طرح عفاف و حجاب را در استان اجرایی می کنیم تا بساط کشف حجاب جمع شود.
وی در خصوص روند اجرای این طرح نیز گفت: بر اساس قانون در مرحله اول به فرد بی حجاب پیامک ارسال خواهد شد در صورت تکرار این امر پرونده قضایی تشکیل و در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: بر این اساس با رای دادگاه فرد از هر گونه دریافت خدمات دولتی از جمله ثبت خرید خودرو، خرید خانه ، تمدید پاسپورت و … محروم خواهد شد.
وی در خصوص آمار برخورد با کشف حجاب در استان نیز گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۴۳۹ خودرو به دلیل کشف حجاب داخل خودرو توقیف شده است.
وی یا هشدار به اصناف فعال در استان نیز گفت: با توجه به اینکه کشف حجاب در جامعه ما یک تخلف  و نقض قانون است؛ اصناف باید نسبت به عدم ارایه به افراد بی حجاب همچنین تذکر به کادر و پرسنل خود در خصوص رعایت حجاب تذکر دهند.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: اصناف همانطوری که از پلیس انتظار دارند تا نظم و امنیت محل کسب و کار آنها توسط پلیس تامین شود، پلیس هم انتظار دارد تا اصناف با رعایت قانون مانع از هرگونه کشف حجاب در محل فعالیت شان شوند.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پیرامون وضعیت رعایت حجاب در آذربایجان شرقی پرسید؛ گفت: خوشبختانه به واسطه تعصب و غیرتی که بین مردم آذربایجان و تبریز وجود دارد در مقایسه با سایر استان ها رعایت حجاب وضعیت بهتری دارد.

قول فرمانده به مردم
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی خطاب به مردم گفت: این تعهد را از طرف پلیس به مردم می دهیم که در کنار مردم برای تامین امنیت شان هستیم.
وی ادامه داد: یک ضلع تاثیرگذار امنیت همواره مردم هستند؛ بی تردید مردم در کنار پلیس در حفظ امنیت کمک شایان توجهی دارند. پلیس همواره بیدار است و با کسانی که به هر شکلی بخواهند آرامش استان را بهم بزند به شدت برخورد می کند.

پلیس مطالبه گر
وی همچنین با اشاره به اینکه برخی از بی نظمی ها موجود در سطح شهر نیاز به همکاری ارگان های مختلفی دارد افزود: پلیس امروز ؛ پلیس مطالبه گر است. امروز ما از مسئولان بخش های مختلف در خصوص اصلاح و تامین زیرساخت های مورد نیاز جامعه مطالبه می کنیم.
وی ادامه داد: معضلات موجود را به ارگان های مرتبط انتقال می دهیم تا بسترهای وقوع جرم در جامعه کاهش یابد.

انفجار در منظریه تبریز

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پیرامون آخرین وضعیت دلیل انفجار در کوی منظریه تبریز پرسید؛ اظهارداشت: بعد از وقوع این حادثه تمام اقدامات پلیسی مورد انتظار انجام گرفت ولی با توجه به وقوع انفجار مهیب پرونده تشکیل و مراحل قضایی خود را دنبال می کند.
وی ادامه داد: این پرونده به دلیل ماهیتی نیاز به اقدامات تخصصی دارد و از این حیث پرونده در حال بررسی و طبق روال قضایی در حال انجام است.

میزان صدور جریمه در استان
سردار محمدی با بیان اینکه صرفا صدور جریمه در موضوع راهنمایی و رانندگی بازدارنده نیست، افزود: در طول سه روز گذشته در سطح استان بالغ بر ۱۰ هزار برگ جریمه صادر شده است که این رقم در طول چهار ماه اول امسال به ۳۹۷ هزار برگ جریمه رسیده است.
وی ادامه داد: رسانه در حوزه فرهنگ سازی نقش خطیر و بی بدیلی دارند؛ تداوم قانون گریزی و تخلف در حوزه راهنمایی رانندگی زمینه قانونگریزی مدنی در سایر حوزه ها را به دنبال دارد؛ به همین دلیل در حوزه ترافیک نیازمند همکاری و مساعدت رسانه ها در تبیین دلایل بروز تخلف و تغییر فرهنگ نامناسب در جامعه هستیم.
وی با اشاره به برخوردهای صورت گرفته در حوزه راهنمایی و رانندگی ادامه داد: در چهار ماه نخست امسال هشت هزار و ۳۴۷ مورد خودروی پلاک مخدوش و ۳۷۶ دستگاه خودرو به دلیل استفاده از چراغ های نامتعارف در سطح استان توقیف شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا