موج گرما در راه آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از افزایش نسبی دمای هوا طی هفته‌ی جاری در استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که از امروز تا اواخر هفته‌ی جاری با توجه به افزایش نسبی دمای هوا، تداوم موج گرمایی پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند موجب گرمازدگی به‌ویژه در کودکان و سالمندان شود و مصرف آب و برق هم افزایش یابد.
وی ادامه داد: باتوجه به افزایش سرعت وزش باد در برخی ساعات به‌ویژه بعدازظهر احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک مانند سرشاخه درختان و آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع دور از انتظار نخواهد بود.
وی افزود: توصیه می‌شود از قرار گرفتن در کنار درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری شود.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۳۶ و ۲۴ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۲۸ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته سه درجه افزایش یافته است.
وی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان اضافه سراب با دمای ۹ درجه بالای صفر، خنک‌ترین و هادی‌شهر با دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌ است.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا