متولیان فرهنگی از سینماگران منطقه آذربایجان عقب مانده‌اند

سید وحید حسینی نامی گفت: متولیان فرهنگی از سینماگران و فیلمسازان منطقه آذربایجان عقب مانده‌اند و وقت آن رسیده که مدیران دولتی ذیربط سهم خود را در این عرصه ادا کنند.

به گزارش ارک خبر،سید وحید حسینی نامی، فیلمساز، با بیان این مطلب اظهار کرد: سینمای منطقه‌ی آذربایجان در سال‌های اخیر یک کسب هویت و بازیابی مجددی را تجربه کرد و پیشنهادات جدید و جذابی به سینمای کشور داد و حضورهای بسیار موفق در جشنواره‌های تراز اول دنیا داشته است.
وی افزود: هویت سینمای منطقه بر سینماگران و مخاطبان جدی سینما پوشیده نیست و من معتقدم که نهادهای دولتی و متولیان فرهنگی هستند که از این سینما عقب مانده‌اند و هر دستاوردی که فیلمسازان داشته‌اند به مدد همت و تلاش خودشان و بدون حمایت مشخص و مدونی بوده است.
نامی تأکید کرد: وقت آن رسیده که مدیران فرهنگی خودشان را به سینماگران برسانند و سهم خود را در این عرصه ادا کنند که یکی از کارهایی می‌تواند در راه تصدی‌گری سینما اتفاق بیفتد، برگزاری جشنواره‌هاست.
وی گفت: در حال حاضر دیگر ما باید یک جشنواره بزرگ و مهم سینمایی داشته باشیم و این جشنواره محل بروز و ظهور استعدادهای نسل‌های مختلف و در شأن سطح سینما و فیلمسازان آذربایجان باشد و از نظر من جشنواره فیلم تبریز می‌تواند پیشگام این راستا باشد.
این فیلمساز جوان خاطرنشان کرد: سطح کیفی فیلم‌های داستانی و تجربی قابل‌قبول بود و شاهد پیشرفت فیلم‌های مستند نیز هستیم اما فکر می‌کنم در زمینه انیمیشن باید اتفاقات مهم‌تر و جدی‌تر باید بیفتد و هنوز جای کار دارد که علت آن می‌تواند تمرکزگرایی روی پایتخت باشد.
سید وحید حسینی نامی در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم تمام صنوف سینمایی تبریز گرد هم بیایند و از جشنواره فیلم تبریز حمایت کنند و به نظر می‌رسد برگزاری جشنواره‌های جداگانه از عرصه مستند و انیمیشن و غیره چندان ضروری نیست و ما باید در کنار هم باشیم تا جشنواره فیلم تبریز قدرتمندتر شده و دبیرخانه دائمی داشته باشد تا به امید خدا در سال‌های بعد به شکل منطقه‌ای و ملی برگزار شود.
گفتنی است، پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز از ۲۶ تا ۲۹ تیرماه در پردیس سینمایی ستاره باران برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا