دو درصد جمعیت استان دچار معلولیت هستند

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی گفت:دو درصد جمعیت استان معلول هستند که در حال حاضر تعداد ۲۳ مرکز روزانه نگهداری معلولان ذهنی و تعداد ۱۳ مرکز نگهداری روزانه معلولان جسمی در استان فعالیت دارد.

به گزارش ارک خبر، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در نشست خبری هفته بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی شعار امسال هفته‌ی بهزیستی، «شروعی دوباره برای بهتر زیستن» می‌باشد.

فرگل صحاف گفت: ۲۱ هزار و ۵۶۲ نفر زنان سرپرست خانوار با اعتبار ۷۱ میلیارد ریال و ۹۱۸ زن با اعتبار سه میلیارد ریال نیز آماده‌سازی شغلی شده‌اند و برای ۱۷۶۰ نفر نیز لوازم ضروری زندگی تأمین شده است.

وی ادامه داد: بهزیستی آذربایجان شرقی با ۷۶۰ پرسنل و ۱۶ هزار و ۲۱۴ افراد مستمری بگیر با ۵۵۷ مرکز در چندین معاونت فعالیت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی یادآور شد: ۲۱ هزار و ۵۶۲ نفر زنان سرپرست خانوار با اعتبار ۷۱ میلیارد ریال و ۹۱۸ زن با اعتبار سه میلیارد ریال نیز آماده‌سازی شغلی شده‌اند.

فرگل صحاف همچنین گفت: ۱۷ مرکز اورژانس اجتماعی با ۳۶ مرکز دولتی و غیردولتی در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند که خط ۱۲۳ نیز ارائه دهنده‌ی خدمات سیار اورژانس اجتماعی است.

وی در ادامه بیان کرد: ۲۸ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی هستند که ۰.۰۸ درصد کل جمعیت استان را در برمی‌گیرد و تاکنون ۶۶۳ مورد مناسب سازی منازل و ۵۲ مورد مناسب سازی خودرو انجام شده است که هم کودک بیمار در بین آنها وجود دارد هم کودک سالم.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به خانواده‌های در انتظار پذیرش فرزند، یادآور شد: ۳۰۰ خانواده در نوبت پذیرش فرزند خواندگی هستند که اکثریت خانواده‌ها متقاضی کودکان زیر یک سال می‌باشند.

صحاف درپایان  خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ شش مورد و درسال ۱۴۰۱ تا ۴ ماهه اول سال نیز یک مورد کودک سر راهی شناسایی شده است، که پنج مورد آنها پسر و دو مورد آنها دختر بودند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا