ارزآوری یک بشکه نفت با صادرات ۳ جفت کفش

رئیس انجمن کفش تبریز تولید ۷۰ درصد کفش ایمنی، بالای ۸۰ درصد کفش پرسنلی و بیش از ۶۰ درصد کفش های نظامی را متعلق به شهر تبریز اعلام کرد و گفت: مصرف داخلی کفش کشور ۲۰۰ میلیون جفت در سال و میزان تولید کفش ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون جفت در سال است.

به گزارش ارک خبر،مهدی آقانژاد صبح در امروز جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنعت کفش تبریز از قدیمی‌ترین صنایع استان است و اولین کارخانه چرم سازی کشور سال ۱۳۰۴ در این شهر تأسیس شده و  با سرمایه بری کم اشتغال زایی و بهره وری بالایی دارد و با توجه مسئولان به این بخش و تسهیل فرآیندهای تولید، قابلیت جایگزینی با نفت را دارد چرا که با صادرات هر سه جفت کفش می توانیم ارزآوری یک بشکه نفت را داشته باشیم.

وی ادامه داد: این صنعت پیشتر به صورت سنتی فعالیت می کرد اما خوشبختانه با ورود نسل جدید صنعتگران تبریزی به تولید کفش، این رشته به سمت تولید صنعتی حرکت کرده است.

رئیس انجمن کفش تبریز با بیان اینکه چرم تبریز در سطح کشور دارای بالاترین کیفیت و تکنولوژی و دانش فنی در این حوزه است، گفت: در حالی که برخی واحدهای تولیدی تبریز حتی به کشورهایی مانند ترکیه محصول صادر می کنند، اما در بحث نوسازی ماشین آلات و تجهیزات با چالش روبرو هستند که در این زمینه باید حمایت های کلان دولتی صورت گیرد.

آقانژاد تصریح کرد: تلاش می کنیم با وجود شرایط تحریمی و محدودیت های اقتصادی کشور، از طریق دریافت وام های تبصره ای به سمت بروزرسانی و توسعه صنعت کفش به ویژه در بخش ماشین آلات حرکت کنیم که دریافت ۳۶۰ میلیارد از محل وام های روستایی اشتغالزایی نمونه ای از این اقدامات بوده است.

وی تولید ۷۰ درصد کفش ایمنی، بالای ۸۰ درصد کفش پرسنلی و بیش از ۶۰ درصد کفش های نظامی را متعلق به  شهر تبریز اعلام کرد و گفت: مصرف داخلی کفش کشور ۲۰۰ میلیون جفت در سال و میزان تولید کفش ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون جفت در سال است و این در حالی است که امارات در همسایگی جنوب ایران ۱.۴ میلیارد جفت کفش واردات می کند.

رئیس انجمن کفش تبریز اظهار داشت: کشورهای همسایه ای مانند امارات می توانند بازار خوبی برای کفش تبریز باشد و بر همین اساس چشم‌انداز تولید یک میلیارد جفتی سالانه با احصا نیاز کشورهای همسایه و تعیین استانداردهای صادراتی را در وزارت صمت مطرح کرده‌ایم تا در صورت نهایی شدن این طرح افق‌های صادراتی جدیدی برای صنعت کفش گشوده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا