سرآشپز

نام غذا: اسفناج پلو

مواد لازم: گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم، اسفناج ۱ کیلو گرم، پیاز بزرگ ۲ عدد، سیر ۳ حبه، رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری، رب انار به مقدار لازم، روغن به مقدار لازم، آب نارنج غلیظ یک دوم فنجان، زعفران به مقدار لازم، برنج ۲ پیمانه، لپه ۱ فنجان، نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه: ابتدا اسفناج ها را خرد کرده و یک دوم لیوان از آن را بر می داریم. باقی اسفناج را با یک دوم فنجان آب آنقدر می پزیم که آب کاملا کشیده شود. لپه را نیم پز می کنیم. یکی از پیاز ها را خرد کرده و تفت می دهیم. سپس گوشت، زعفران، نمک و فلفل را به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس لپه و کمی آب افزوده و اجازه می دهیم گوشت پخته و آب آن کشیده شود. بعد رب گوجه فرنگی و انار را ریخته و تفت می دهیم.
پیاز باقی مانده را خرد کرده و تفت می دهیم. سیر را خرد کرده و به آن اضافه می کنیم. پس از آن اسفناج خام را افزوده و بعد کمی تفت دادن اسفناج پخته را اضافه می کنیم. مواد را مخلوط کرده و سرخ می کنیم. سپس آب نارنج را ریخته و مخلوط اسفناج را به مخلوط گوشت اضافه می کنیم.
برنج را کمی زنده تر بر می داریم و آبکش می کنیم. هنگام آبکش کردن به آن آب و روغن داغ اضافه می کنیم. کف قابلمه ته دیگ مورد نظر را چیده و روی آن یک لایه برنج می ریزیم. سپس یک لایه از مایه گوشت و اسفناج را ریخته و کمی دارچین و زعفران اضافه می کنیم. دوباره یک لایه برنج ریخته و این کار را تا زمانی که مواد تمام شود ادامه می دهیم. لایه آخر را برنج ریخته و روی آن کمی زعفران می ریزیم. چند سوراخ با دسته قاشق ایجاد کرده و دم می کنیم. بعد از دم کشیدن در دیس مورد نظر کشیده و سرو می کنیم.

الناز اشراقی

دکمه بازگشت به بالا