بیماری SMA قابل درمان شده است

متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب گفت: بیماری SMA قابل درمان شده و برای آن داروهایی ساخته شده که می‌تواند روند این بیماری را تغییر دهد.

به گزارش ارک خبر، شهریار نفیسی متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب بیمارستان شریعتی در حاشیه سمینار دو روزه کشوری با موضوع “استراتژی‌های جدید درمانی بیماران مبتلا به آتروفی نخاعی عضلانی (SMA)” گفت: این سمینار با این هدف انجام شده که همکاران شاغل در مرکز استان‌ها که با بیماران SMA در ارتباط هستند بتوانند برای راه‌اندازی کلینیک‌های SMA و مراقبت‌های بهتر بیماران و آشنایی با داروهای جدیدی که ساخته شده به یک جمع‌بندی و همفکری برسند و در واقع بتوانند خدمت بهتری به بیماران بدهند.
وی افزود: برنامه بسیار خوب پیش رفت و مقدمات بطور کامل گفته شد. همچنین علائم کلینیکی-ژنتیک مطرح شد. سخنرانی خوبی داشتیم از پروفسور لئورنت سرویاس فوق تخصص بیماری‌های عصبی و عضلانی کودکان از دانشگاه آکسفورد که مطالب خود را بصورت مجازی در مورد تجربه درمان بیماران SMA و داروی ریسدیپلام مطرح کرد.  مجموعاً مطالبی که برای همکاران نورولوژیست بالغین و اطفال ضروری و لازم است در این دو روز جمع‌بندی شد.
وی در مورد بیماری چنین توضیح داد: بیماری SMA معضلی است برای تمام دنیا که بیماری است کشنده و ناتوان کننده. بخصوص در کشور ما که ازدواج‌های فامیلی مرسوم است موارد بروز این بیماری بیش از کشورهای دیگر است.
نفیسی ادامه داد: این بیماری ژنتیکی قابل درمان شده و برای آن داروهایی ساخته شده که می‌تواند روند این بیماری را تغییر دهد و این یک پیشرفت مهم و اساسی است که امیدوارم بیماران ما هم بتوانند از پیشرفت‌های جدید که در درمان بیماری SMA اتفاق افتاده استفاده کنند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا