رصد نتایج روش های اجرایی

روش ها بعداز تصویب طبق ضوابطی به اجرا گذاشته می شوند. بعضی از روش ها مسائل مربوطه را حل می کنند ولی برخی از آنها بدلایل مختلف از اجرای کامل باز میمانند و یا از ابتدا رها می شوند.

به گزارش ارک خبر،سرنوشت و آثار روش ها، اعم از آئین نامه، قانون، مقررات و شیوه نامه ها هرچه باشند، در بر خورد با حوزه های ذیربط و نتایج حاصله از برخوردها باید بطور مناسب پیگیری شوند و مورد ارزیابی قرار گیرند.
مراحل مختلف شناساسی معایب و آسیب های فردی و اجتماعی، بررسی علل بروز آسیب ها، تدوین و اجرای دستورالعمل های اصلاح امور معیوب نیز، باید همطراز دقت های معمول در سایر حوزه های علمی و فنی، اجرا شوند.
قوانین و روشهای مصوب نیز، مثل مواد داروئی, بهداشتی و غذایی باید دارای تاریخ انقضا مشخصی باشند.
اگر قوانین یا دستورالعمل ها محدودیت اعتبار نداشته باشند، ممکن است زمانی به دلایلی از حیز انتفاع بیافتند, حتی ممکن است در مواردی مضر هم تشخیص داده شوند.
با نگاه کارشناسی بی فاید و حتی مضر بودن تعدادی از قوانین راکد مشخص می شود. اینگونه قوانین احتیاج به اصلاح دارند یا باید لغو گردند.
در جامعه عده ای از آسیب های ناشی از قوانین، مقررات مسن و نا متناسب با زمان ، رنج می برند
و ضرر می بینند.
بازبینی و بهسازی قوانین باید بخشی ار امور جاری مربوط به اصلاح جامعه تلقی و به موقع اجرا گردد. در این صورت، بسیاری از مشکلات جامعه می تواند از مسیر اصلاح قوانین وروش ها حل شود.

لزوم آزادی بیان وانتقاد
ملت های دارای فرهنگ شایسته می توانند، دولت های با فرهنگ و دموکراتیک تشکیل دهند.
دولت دموکراتیک یعنی دولت سالم. در دولتی از سلامت کامل بر خوردار خواهد بود که به طور مستمر و در تمام امور با مردم تحت حاکمیت خود در تعامل باشد. مردم دارای دولت خوب منتخب، با توجه به امکانات موجود، از ازادی و رفاه و آسایش نسبی و قدرت متکی به تعامل و همکاری های عمومی برخوردار می شوند.
ازادی بیان و انتقاد در دولت های مردمی، وسیله و زمینه مناسب اصلاح مستمر امور بشمار می رود.
در کشورهای دارای دولت های خود کامه، بعلت فقدان آزادی بیان، معمولا جوامع فاقد پویائی و آرامش بوده و مردم ازحقوق اجتماعی مطلوب محروم می باشند.

شعر
ایش گوج لر دوزلسین
ایستیرسن ائل بوتون دوزه له
گرکدیر ایش گوج لر دوزه له
سؤز ایله یاخشی اولماز پیسلیک لر
گرکدیر اؤن اولا دوزلوک لر

دوزلوک
دوزلوگون سونوجو فایدا دیر
دوز اولماق هامییا قایدا دیر
فایداسیز ایش لرده یالان وار
یالان دا چوخ گیزلین تالان وار

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا