حضور یک میلیون و ۲۱۶ هزار دانش‌آموز در ۸۲۷۷ پایگاه تعمیق و تثبیت یادگیری

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: یک میلیون و ۲۱۶ هزار دانش آموز در هشت هزار و ۲۷۷ پایگاه سراسر کشور در طرح تعمیق و تثبیت یادگیری شرکت کردند.

به گزارش ارک خبر،محمدمهدی کاظمی درباره این طرح اظهارکرد: از ابتدای تابستان برای این دوره‌ها برنامه ریزی شده که برای هر عنوان درسی میان ۳۰ تا ۳۶ ساعت کلاس برگزار شود.
وی با بیان اینکه برخی از استان‌ها این کلاس‌ها را تا پایان مردادماه به پایان می‌رسانند، افزود: هر دانش‌آموز می‌تواند حداکثر در ۴ عنوان درسی شرکت کند، بطور مثال یک دانش آموز در یک عنوان درسی و یک نفر در ۴ عنوان درسی افت تحصیلی دارد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: گروهی از دانش‌آموزان در این دوره‌ها شرکت می کنند که مصداق نمره قبولی را کسب کرده اند اما نمره بالایی نداشته‌اند یا در واقع یادگیری آنها به صورت کامل صورت نگرفته بوده که مطابق نظر شورای مدرسه می تواند در این دوره شرکت کند که جبران یادگیری آنها صورت گیرد.
کاظمی درباره دروس ارائه شده در این دوره‌ها توضیح داد: در دوره متوسطه اول بیشتر شرکت کنندگان در رشته‌های علوم تجربی و ریاضی بوده‌اند اما ممکن است که دانش‌آموزی در این درس‌ها افت نداشته باشد و افت تحصیلی برای عنوان درسی دیگری باشد.
وی ادامه داد: اما در دوره متوسطه دوم ۴ رشته نظری ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف داریم و همچنین در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش تنوع مهارتی بسیاری وجود دارد که البته دروس مهارتی مد نظر نیست و به دروس عمومی، پایه و شایستگی‌های غیرفنی پرداخته می‌شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تنوع و تعدد رشته‌ها در هنرستان‌ها بالاست، عنوان کرد: اعلام شده که دانش‌آموزانی که عناوین مهارتی را به درستی کسب نکرده‌اند، در این دوره شرکت کنند.
کاظمی خاطرنشان کرد: همچنین دانش‌آموزانی که نمره قبولی را هم کسب نکرده اند، می توانند در این دوره‌ها شرکت کنند اما نمره آنها همان است که در امتحانات دریافت کردند و به همان صورت برای آنها ثبت می‌شود.
وی یادآورشد: اما دانش آموزانی که مصداق قبولی را کسب کرده و نمره پایینی داشته اند، پس از شرکت در این دوره‌ها نمره بهتر جایگزین نمره بدتر می شود.
به گزارش ایرنا،  وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و با هدف بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، «طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان» دوره‌های ابتدائی، اول متوسطه و دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) را در تابستان ۱۴۰۱ اجرا کرد.
براساس گفته‌های معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش،  آموزش دروس منحصراً به شیوه حضوری است و مدارس می‌توانند با بهره‌گیری از سامانه شاد و محتواهای بارگذاری شده در این سامانه نسبت به ارائه آموزش‌های مکمل به دانش‌آموزان (خارج از زمان برنامه هفتگی و برگزاری آموزش‌های حضوری) اقدام کنند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا